پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 278
نویسنده : وبلاگ نارگون

روغن گیاهی از دیرباز مورد توجه اطبا برای درمان و مراقب از پوست و مو بوده است. میتوان به جرات گفت که یکی از روش های درمانی که با گذر زمان تغییر آنچنانی نکرده و شاید قدری به تعداد محصولات خانواده اش اضافه شده همان روغن گیاهیست.


قیمت کاشت مو بدیهی است که ریزش و کم پشتی موی فرد، منجر به کاهش اعتماد به نفس و نارحتی او میگردد و این دسته از افراد همیشه به دنبال راهکاری هستند تا فرآیند ریزش موی خویش را به تعویق انداخته و در عین حال رشد موی خود را احیا بخشند. جالب است که بدانید ماساژ پوست سر و همچنین موی با روغن گیاهی برترین روش درمانی برای رفع این مشکل است. خرید روغن رویش مجدد مو و روغن افزایش ضخامت مو دقیقا همان انتخاب هایی هستند که توانایی کاهش و توقف ریزش مو و در عین حال رشد مجدد را دارند. در واقع این روغن ها علاوه بر خاصیت ترمیم کنندگی موجبات رشد سریع مو را فراهم ساخته و عدم ریزش را سبب میشوند.

و در نهایت آنچه که برای ما واضح است تاثیر بسیار مطلوب استفاده از روغن گیاهی در جهت مراقبت از پوست و مو است. روغن گیاهی به راحتی قادر به کنترل چربی پوست و مو است و با خواص درمانی خود میتواند شرایط لازم برای تغذیه پوست مو، افزایش ضخامت، کاهش شکنندگی و جلوگیری از ریزش را فراهم سازد.

تاثیرات روغن های ترکیبی گیاهی در مراقبت از پوست و مو

شاید همیشه شنیده باشید، هرگاه مثلی برای موی پرپشت و زیبا بخواهیم بزنیم، موهای هندیان همان مثلی است که خواهیم گفت. هندیان از دیرباز دارای موهای پرپشت، بلند و ضخیمی بوده اند. دلیل این حجم مو، استفاده از روغن های گیاهی و اهمیت بسیار به نگه داری از موی است.

هندیان توجه زیادی به شانه زدن و خشک کردن موهایشان میکنند. آن ها هرگز موی خیس را شانه نمیکنند و اجازه میدهند که به صورت طبیعی و بدون دخالت عوامل مصنوعی مثل سشوار خشک میکنند.

تاثیرات روغن های ترکیبی گیاهی در مراقبت از پوست و مو

اما در درجه اول طب سنتی هندی است که تکلیف سلامت موهای هندیان را روشن میکند. هندیان با توجه به طب آیورودا یا همان طب سنتی هندی تاکید بسیاری بر استفاده از روغن نارگیل و ماساژ روزانه موی با آن دارند. بنا به اعتقاد هندیان ماساژ روزانه مو با روعن منجر به پرپشتی مو میگردد، زیرا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و خاصیت درمانی دارد که منجر به ترمیم ساقه موهای آسیب دیده میگردد.


محصولاتی همچون خرید روغن گیاهی مو ، روغن ابرو و روغن افزایش ضخامت مو از اعضای همین خانواده هستند که با مرور زمان تنها به تکامل روغن گیاهی افزوده اند.

روغن گیاهی پایه میوه دارد. خواص میوه ها بر همه ما روشن است. میوه علاوه بر طعم عالی خود حاوی روغن هایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. این روغن ها در دانه های خوراکی بسی بیشتر بوده. روغن‌ های استخراج ‌شده از برخی از میوه‌ها و دانه های خوراکی در دل میوه ها، خواص درمانی فراوانی برای پوست و مو دارند.

مواد مغذی فراوان در دانه های خوراکی منجر به تولید روغن گیاهی همان دانه یا میوه میگردد و عملیات رطوبت رسانی به پوست و مو و جوانسازی را سبب میگردد. به گونه ای که استفاده از داروهای شیمیایی ترمیمی در کنار محصولات و فرآورده های طبیعی روغن گیاهی مضر و نا امن تلقی میشوند.

ما امروزه شاهد محصولات آرایشی بهداشتی بسیاری هستیم که ادعای استفاده از روغن گیاهی را دارند. اما باید توجه داشت که استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی، همیشه همان نتایجی را در پی نخواهند داشت که تبلیغ میکنند و گاهی حتی خطراتی را با خود به همراه خواهند داشت.

برای تقویت پوست و مو بهتر است که همیشه به سراغ روغن گیاهی و طبیعی رفته و طراوت و شادمانی را به پوست بازگرداند. مخصوصا در برخی از فصول سال که استفاده از روغن ها ضروری میشود. برای این مورد مثالی خواهیم آورد:


روغن افزایش ضخامت مو

مراقبت از پوست و مو با روغن گیاهی
اگرچه موها جزوی از بخش زنده بدن محسوب نمیشوند، با این حال پرتوهای زیانبار خورشید بر روی آن تاثیر منفی خواهند گذاشت و منجر به شکنندگی و موخوره میگردد. مو همانند پوست قدرت ترمیمی بسیار سریع ندارد و رویش مجدد موی به دور از بیماری و خشکی زمان زیادی را طلب میکند.

پس باید چاره ای دیگر اندیشید تا مو آسیب نبیند. برای محافظت از شکنندگی مو در برابر پرتوهای نور خورشید میتوان از روغن گیاهی ضد شکنندگی و روغن افزایش ضخامت مو استفاده کرد. حتی برخی دیگر از موهای بدن همچون ابرو و مژه نیز میتوانند توسط روغن های گیاهی تقویت شوند.

تاثیر روغن گیاهی در مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان
مراقبت از پوست و مو در فصول مختلف سال کاملا متفاوت است. فرقی ندارد که جنس مو و پوست شما چیست. چرب، خشک، شکننده یا معمولی. به هرحال هر فصل منجر به تغییرات متعدد در ساختمان ژنی شما میشود و قطعا بهتر است که با تغییر فصل روش های مراقبت از پوست و موی خود را تغییر دهید. برای نمونه در این مقاله گذری خواهیم داشت بر مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان. تابستان فصل شستشوهای زیاد و استفاده از مواد شوینده است. استفاده زیاد از محصولات شوینده میتواند آسیب جدی به ساختمان پوست و مو وارد کند.

لذا روغن گیاهی نقشی موثر در حفظ کیفیت جنس پوست و مو، افزایش ضخامت مو ، مژه و ابرو(خرید روغن برای ابرو)خواهد داشت. تصور عامیانه غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده از روغن گیاهی برای ابرو و مژه منجر به ریزش میشود.

در صورتی که روغن گیاهی مصارف متنوعی دارد و یکی از مصارف مهم آن محافظت از ابروها، مژه ها و مو است. این مهم درباره سلامت پوست نیز صادق است. روغن گیاهی با خواص مغذی و طبیعی خود توانایی درخشان سازی و طراوت پوست را دارد. اگر پوستی خشک در معرض آفتاب، شویندگی و اضطراب دارید، قطعا روغن گیاهی، انتخابی درخور به جهت مراقبت از پوست شکننده شما خواهد بود. پیشنهاد ما ماساژ روزانه پوست است، بهتر است که پوست تمیز به صورت روزانه مستمر توسط روغن طبیعی ماساژ داده شود و سپس با آب ولرم شستشو داده شود.

 




بازدید : 278
نویسنده : وبلاگ نارگون

در بیشتر خاک های معتدل به خوبی عمل می کند، اما ترجیح می دهد یک خاک شنی غنی از خاک یا یک خاک آهکی و یک موقعیت آفتابی باز نیاز دارد.

تاتوره به علف هرز در شرایط مناسب تبدیل می شود و در بعضی از کشورها تحت کنترل قانونی قرار گیرد.

کنترل دشوار است زیرا گیاه مقاوم به علف کش های معمولی است. آلودگی گندم، چاودار، گندم سیاه و سبزیجات با دانه های Datura stramonium که منجر به مسمومیت شده است گزارش شده است.

هیسسیامین، آتروپین و اسکولوآمین، آنتی کولینرژیک هستند، بویژه آنتی مهارکینیک. آنها به صورت رقابتی و برگشت پذیری مهارکننده استیل کولین انتقال دهنده عصبی از اتصال به گیرنده های muscarinic خود را عمل می کنند و این آنتاگونیسم منجر به اثرات سمپاتومیتی مانند در اندام می شود.

هیوس سامیین برای تسکین علائم اختلالات گوارشی مختلف از جمله اسپاسم، زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر، پانکراتیت، کولیک و التهاب مثانه استفاده می شود. همچنین برای از بین بردن برخی از مشکلات قلب، برای کاهش تولید بیش از حد بزاق و کنترل برخی از علائم بیماری پارکینسون مفید است
21 خاصیت روغن تاتوره + 26 فایده دارویی و درمانی تاتوره کدامند ؟

مشاهده
بهترین زمان برای برداشت برگ 8 هفته پس از کاشت است، زیرا محتوای آلکالوئیدها در آن زمان بیشتر است. همچنین توصیه می شود که برگ ها را در صبح زود یا دیر بعد از ظهر برداشت کنید.

نسبت هیوستاییام / اسکوپولامین در گیاه تحت تأثیر مرحله رشد گیاهان است. گیاهان جوانتر اسکاپولامین اصلی آلکالوئید است، در حالی که هیوسیایین اغلب زمانی شروع به رشد گل آلکالوئید غالب می شود.

آلکالوئیدها در ریشه ها تولید می شوند و به برگ ها، گل ها و در نهایت میوه منتقل می شوند.

روغن تاتوره و خواص آن
روغن تاتوره جزء روغن های گیاهی می باشد.

ضد درد
ضد عفونی کننده
از بین برنده ترشح زیاد اسید معده
از بین برنده درد کبد
از بین برنده عرق های شبانه
از بین برنده حمله های سیاه سرفه
درمان کننده آسم
ضد سرفه
بی حس کننده
آرامش بخش
التیام دهنده زخم ها
درمان کننده سوختگی ها
تسکین دهنده دردهای قلبی ، تپش قلب و پریشانی
14. از بین برنده نفخ
کافیست پس از غذا ۳ الی ۵ قطره روغن تاتوره را به همراه آب گرم میل نمایید.

15. از بین برنده درد های قاعدگی
کافیست ۷ الی ۱۰ روز قبل از قاعدگی به صورت روزانه ۲ الی ۳ قطره از روغن تاتوره را به همراه آب گرم میل نمایید.

16. درمان کننده گوش درد
کافیست چند قطره از روغن تاتووره را داخل سوراخ های گوش خود بچکانید .

17. درمان کننده ریزش مو
کافیست شب ها قبل از خواب کف سر خود را با روغن تاتوره ماساژ داده و صبح روز بعد موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو نمایید .

آنها ضربان قلب را افزایش می دهند، باعث آرامش و مهار موتور در عضلات صاف، کاهش ترشحات و ایجاد انقباض عضلات چشم می شوند. اگرچه هیوز سایمین فعالیت قویتری نسبت به آتروپین یا اسکوپولامین دارد، آتروپین بیشتر تهیه و استفاده می شود. اگر چه در دوزهای پایین برای درمان افسردگی و آرام بخش مفید است، اما در دوزهای بالا باعث تحریک قابل ملاحظه ای می شود: تحریک، انحراف، رفلکس های هیجانی، توهم، دلیری، اختلال روانی و بی خوابی

18. از بین برنده شوره سر
کافیست ۲ الی ۳ ساعت قبل از استحمام کف سر خود را با این روغن ماساژ دهید و سپس کلاه مخصوص رنگ بپوشید . سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو نمایید.

19. خواب آور
کافیست ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از خواب ۳ الی ۵ قطره از روغن تاتوره را به همراه آب ولرم میل نمایید .

20. درمان کننده بواسیر
کافیست مقعد خود را با ۱ تکه پنبه آغشته به روغن تاطوره ماساژ دهید و سپس استراحت نمایید.

21. ضد عفونی کننده کبد
کافیست قبل از صرف غذا ۲ الی ۳ قطره از روغن تاتوره را به همراه آب گرم میل نمایید.

خواص روغن تاتوره

فواید بی نظیر تاتوره چیست ؟
تاتوره حاوی آلکالوئیدهای تروپان است که برای بسیاری از گیاهان خانواده Solanaceae رایج است. کل گیاه سمی است، به خصوص برگ و دانه. در طول سالها تعداد زیادی از کاربرد های سودمند و مشکوک برای این گیاه یافت شده است.


تاتوره یک گیاه دارویی تلخ است که درد را کاهش می دهد و باعث بهبودی می شود
تاتوره سابقه طولانی به عنوان داروی گیاهی شناخته شده است، که به ویژه برای درمان درد قفسه سینه، از جمله آسم، سرفه، سل و برونشیت شناخته شده است. با این حال، این یک گیاه بسیار سمی است و در بعضی از کشورها محدودیت های قانونی دارد
تاتوره باید با احتیاط شدید و تنها تحت نظارت پزشک متخصص استفاده شود، از آنجا که تمام قسمت های گیاه بسیار سمی هستند و تفاوت بین دوز دارویی و دوز سمی بسیار کوچک است

به صورت پزشکی، از روغن تاتوره ها می توان برای درمان مانند آسم، گرفتگی عضلات و بیماری پارکینسون استفاده کرد. طبق سنت، تاتوره نیز منبع سمی است که در مدت زمان طولانی در بدن قرار می گیرد و قربانی طولانی تر می شود.
شربت تره و تاتوره نیز ادعا شده است که شجاعت و توانایی را افزایش دهد، اما در واقع برای انجام این آزمایش، اگر واقعا این کار درست باشد، حقیقتا احمقانه است.

دوزهای بیش از حد موجب سرگیجه، خشکی دهان، توهم و کما می شوند
غلظت آلکالوئید کل در برگ ها 0.2-0.5٪ است. هیوسسیامین ترکیب اصلی است در حالی که ترکیبات جزئی شامل اسکوپولامین، آپواتروپین، آتروپین، تروپون، بلادونین و ترکیبات جزئی هیدروسیامین N-oxide هستند. بیش از 70 آلکالوئید در بخش های مختلف گیاه شناخته شده اند




آشنایی با خواص فوق العاده صمغ درخت کاج
نوشته شده در یک شنبه 14 دی 1399
بازدید : 278
نویسنده : وبلاگ نارگون

صمغ درخت کاج در تنه و شاخه‌های درخت بیشتر از سایر قسمت‌ها است و معمولا لزج، نیمه مایع، شفاف و به رنگهای زرد مایل به سبز یا قرمز عقیقی است. طعم این صمغ تلخ و بوی آن تند و نافذ است و طبیعت آن سرد و خشک می‌باشد.

به عقیده باستان‌شناسان، اجداد ما از صمغ درختان- به‌خصوص درخت کاج - برای جویدن (لذت بردن)، تمیز، خوشبو و خنک کردن دهان و دندان استفاده می‌کردند. اولین آدامس تجاری هم با همین الگو در دهه 1840 ساخته شد.

صمغ کاج با بهبود وضعیت گردش خون، می‌تواند بسیاری از عوارض دیابت را هم کاهش دهد. درضمن آنتی اکسیدان خاصی در این ماده وجود دارد که می‌تواند از سلول‌های رگ‌های خونی- به خصوص رگ‌های کره چشم - در برابر آسیب‌ها محافظت کند.

الکل معدنی یک حلال بر پایه چربی است که برای رقیق کردن رنگ از آن استفاده می‌شود و معمولاً در برخی خانه ‌ها یافت می‌شود. الکل معدنی برای تمیز کردن صمغ درخت از ماشین مؤثر است. برای این منظور پارچه ‌ای را به آن آغشته نموده و بر روی ناحیه صمغی ماشین بچکانید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که صمغ پاک شود و سپس ماشین را بشویید.
پاک کردن صمغ درخت از وسایل و لوازم چوبی

separator line

بیشتر بخوانید:

میوه کاج : ۱۴ خاصیت درمانی میوه درخت کاج

۱۰ خاصیت شگفت انگیز عصاره گیاهی کاسیا

فواید باورنکردنی عصاره چای سبز که نمی دانستید!

آشنایی با خواص فوق العاده صمغ درخت کاج

مشاهده
«رتینوپاتی» یکی از عوارض دیابت است که به این رگ‌ها آسیب می‌رساند و باعث ضعف بینایی می‌شود. دانشمندان معتقدند که یک رژیم غذایی حاوی صمغ کاج می‌تواند این عارضه را تا حد زیادی بهبود دهد.

ولی لطفاً شما سرخود، صمغ کاج را به خورد دیابتی‌های عزیز ندهید و صبر کنید تا پژوهشگران بعد از کامل شدن تحقیقاتشان، این ماده را به شکل مناسبی برای این بیماران تجویز کنند!

صمغ

صمغ درخت کاج چیست؟
زنگبارى نام فارسی صمغ درخت کاج است و در زبان عربی به آن قلقونیا و در کتب مختلف قدیمی به آن راتیناج ، راتیج و راطیانا گفته می شود، این اسامى یونان بوده و با کلمه رزین هم ریشه است.

در کشورهای غربی به این ماده تربانتین مى گویند و از تقطیر آن اسانس ‍ تربانتین به دست مى آید و به باقیمانده آن کلوفان مى گویند و این همان صمغى است که روى آرشه ویلون مى کشند تا صداى آن صاف شود. از رقیق شده اسانس تربانتین براى پانسمان زخمهاى غانغاریا و زخمهاى سیاه شده و خوره اى به کار می رود.

خواص درخت کاج بی شمار است و از اجزای آن استفاده های متفاوتی می شود. برخی عقیده دارند درختانى که خزان نمى کنند، داراى ماده اى هستند که مقاومت انسان را زیاد مى کند و از این رو، صمغ درخت کاج از گذشته تاکنون برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است و البته ناگفته نماند که این ماده جایگاه خوبی نیز در صنعت دارد.

در صورتی‌ که صمغ درخت بر روی لوازم چوبی یا پارکت ریخته است باز هم می‌توانید آن را تمیز کنید. به جای این که از مواد شوینده بسیار قوی و یا ساییدن پارکت برای پاک کردن صمغ استفاده کنید، می‌توانید از صابون‌ روغنی مورفی رفیق نشده استفاده کنید. محلول‌های بر پایه چربی بقایای صمغ را نرم میکنند و باعث میشوند لکه آسان‌تر تمیز شود. توجه داشته باشید پاک کردن صمغ درخت از روی هر سطحی کار سختی است به خصوص در صورتی که سفت شده باشد. بنابراین پیش ‌از این که وضعیت بدتر شود با روش‌های گفته شده صمغ را پاک کنید.


مصرف دارویی صمغ درختان کاج
از صمغ درخت کاج یا زنگباری در تهیه مرهم‌هایی که دردهای رماتیسمی، کوفتگی، سرمازدگی و ضرب دیدگی را التیام می‌دهند، استفاده می شود.

صمغ کاج با بهبود وضعیت گردش خون، می‌تواند بسیاری از عوارض دیابت را هم کاهش دهد. این صمغ یکی از ترکیبات مفیدی است که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های خاص و فراوان مانع از وارد شدن آسیب به سلول های عروق خونی شده و بخصوص از عروق موجود در انتهای کره چشم محافظت می کند.

به عقیده باستان‌شناسان، در گذشته از صمغ درخت کاج برای جویدن (مثل آدامس)، تمیزکردن، خوشبو و خنک کردن دهان و دندان استفاده می‌شده است. اولین آدامس تجاری هم با همین الگو در دهه 1840 ساخته شد.

صمغ کاج


صمغ درخت کاج را با فلفل ذوب کنید که این مخلوط مرهم خوبى براى بواسیر مى باشد.

مصرف صنعتی صمغ درختان کاج
صمغ درخت کاج در صنعت کاربردهای مختلفی دارد مثلاً برای تهیه فیلم عکاسی، استون، الکل، مواد اولیه صابون و لاستیک از آن استفاده می‌شود.
صمغ کاج به عنوان مواد کاربردی در صنعت چرم سازى ، گونى سازى ، واکس سازى و رنگ سازى مصرف مى شود.
همچنین براى جلوگیرى از خطر انفجار کمى از این صمغ را با هیدروژن مایع مخلوط می کنند.
عوارض جانبی صمغ درخت کاج
افراط در خوردن راتیناج تولید سنگ مثانه می کند و همچنین باعث ضعیف شدن نیروی جنسی می شود.

مصرف صمغ درخت کاج در طب سنتی
مصرف 5/2 گرم صمغ درخت کاج با زرده تخم مرغ و همچنین با سوپ سبوس ‍ گندم ، جهت سرفه مزمن و تنگ نفس و معالجه سل و جراحات ریه مفید است.
مکیدن این ماده جهت از بین بردن خلط سینه و جذب فضولات بینى سودمند است.
اگر مقدارى از صمغ درخت کاج را در سر قلیان گذاشته ، و دود آن را بکشید، جهت تنگ نفس و جراحات سینهنتایج عالى دارد و براى این کار بهتر است که روز اول یک مرتبه ، روز دوم دو مرتبه ، روز سوم سه مرتبه آن را بکشید.
صمغ کاج را با خرفه مخلوط کرده و در آفتاب خشک کنید، این مخلوط برای براى زکام ، و معالجه تب راجعه سودمند است.
ضماد صمغ درخت کاج جهت التیام جراحات و از بین بردن خارش، جرب، سختى پوست، فتق و بواسیر و گل مژه مفید است.
اگر این صمغ را با روغن کتان مخلوط کرده روى زگیل گوشتى و پنبه بگذارید و آن را از بین مى برد و مالیدن این روغن در روى شقاق و بواسیر مفید مى باشد و براى معالجه کجى ناخن تجویز مى شود.
روشهای پاک کردن صمغ درخت کاج
ممکن است شما نیز در حالی که در حال گردش در طبیعت یا پرسه زدن بین درختان بوده اید تجربه چسبیدن صمغ به لباس یا پوست را داشته باشید. تمیز کردن آن کار سخت و پر زحمتی است که برخی افراد را از پاک شدن آن ناامید میکند.

هیچ چیزی بدتر از چسبیدن صمغ به موها نیست. برای پاک کردن آن میتوانید از کره بادام زمینی استفاده کنید. چربی کره بادام زمینی به تجزیه صمغ و جدا شدن آن کمک میکند و میتوانید به راحتی موها را شانه کرده و صمغ را خارج کنید. برای این کار نواحی ضمغی شده را با کره بادام زمینی بپوشانید و با استفاده از سشوار گرم، صمغ را نرم کنید. سپس موها را شانه کنید و طبق روال همیشه آنها را بشویید. سس مایونز نیز همین تاثیر را دارد. بگذارید مایونز چند دقیقه بر روی موها بماند، سپس موها را شسته و شانه کنید.

پاک کردن صمغ درخت از لباس
پاک کردن صمغ درخت از لباس کار آسان‌تری است و می‌توانید از الکل صنعتی برای این منظور استفاده کنید. برای این کار خیلی راحت تنها کافی است ناحیه صمغی را به الکل آغشته کنید تا از لباس جدا شود. سپس لباس را در ماشین لباس‌شویی قرار داده و طبق روال و با شوینده و آب گرم آنها را بشویید. توجه داشته باشید نباید لباس‌های دیگر را با این لباس‌ها قاتی کنید. مواد شوینده دست نیز همین تاثیر را دارد.

با این حال روشهایی برای پاک کردن صمغ درخت وجود دارد که به راحتی باز کردن در کابینت است. بسیاری از محصولات شوینده متداول در خانه ها را میتوان برای پاک کردن صمغ درخت کاج استفاده کرد. برای مثال یکی از متداولترین مواد پاک کننده مورد استفاده در خانه ها الکل صنعتی است که صمغ را تمیز میکند. الکل به عنوان حلال عمل کرده و به راحتی صمغ را حل کرده و از لباس جدا مینماید.
پاک کردن صمغ درخت کاج از پوست و مو
یک روش بسیار خوب برای پاک کردن صمغ از پوست استفاده از شوینده های بر پایه الکل یا لاک پاک کن است. تنها کافیست این مواد را بر روی ناحیه صمغی بمالید و سپس با آب و صابون این ناحیه را شستشو دهید. استفاده از مایع ظرفشویی نیز موثر است.

نکته جالب دیگر این است که می‌توانید صمغ چسبیده بر روی لباس را به راحتی با مواد دفع ‌کننده حشرات پاک کنید. مقداری از مواد دفع‌ کننده حشرات از چوب را بر روی لباس اسپری کنید و سپس لباس را بشویید.
صمغ درخت کاج

پاک کردن صمغ درخت از ماشین
چند روش خانگی برای پاک کردن صمغ درخت از ماشین وجود دارد. لاک پاک کن و پولیش ناخن نیز می‌تواند صمغ درخت کاج را پاک کند. با این حال باید توجه داشته باشید ممکن است این مواد پاک ‌کننده رنگ ماشین را نیز از بین ببرند. یک تکه پنبه را به لاک پاک کن آغشته کنید و آن را با حرکات دایره ای به ناحیه صمغی بمالید. با محلول جوش شیرین و آب داغ ناحیه صمغی را تمیز کنید. برای درست کردن محلول جوش شیرین از نسبت سه (آب) به یک (جوش شیرین) استفاده کنید. سپس ماشین را طبق روال همیشگی بشویید.

 




بازدید : 289
نویسنده : وبلاگ نارگون

قَرَنفُل گیاهی است دوساله از جنس میخک‌ها (Dianthus)، راسته میخک‌سانان (Caryophyllales)، خانواده میخکیان (Caryophyllaceae)

قرنفل گل‌های کوچک، مخملی با پنج گلبرگ در نوع کم پَر و به رنگ‌های صورتی، سفید، قرمز، بنفش و مخلوط سفید و قرمز دارد که به تعداد زیاد در یک گل‌آذین چترمانند با هم مجتمع می‌شوند. عمر گل‌ها به چند هفته می‌رسد.

قرنفل گلی است خردبته با گلی معطر که در باغ‌ها برای زینت می‌کارند. قرنفل و میخک را گاه یکی می‌گیرند. گلهای سفید قرنفل در اثر تابش نور خورشید به رنگ صورتی و قرمز تبدیل می‌شود و به دلیل فاصله زمانی شکوفایی گلها، در یک بوته رنگهای مختلفی قابل مشاهده است.

اصل نام آن کَرَن‌پهول از زبان هندی و به معنای «گل گوش» است که صورت عربی‌شدهٔ آن به شکل قرنفل درآمده‌است. کرن در هندی به معنای گوش و پهول به معنای گل است. زنان اهل هند آن را در سوراخ گوشواره در گوش می‌کردند تا بسته نشود. واژه کرن‌پهول در هندی بعداً به معنای عام گوشواره نیز به‌کار رفت.

اوژنول که ماده اصلی قرنفل است آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندان‌پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می‌شود.
قرنفل کرم کش است و داروهای کرم کش دارای قرنفل می باشند .
قرنفل جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی را تقویت می‌کند.
مضرات قرنفل (عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف)

20 خواص دارویی قرنفل به طور خلاصه عبارتند از:
از خواص قرنفل ، تحریک دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا و متابولیسم است.
از قرنفل برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
استفاده از قرنفل برای کاهش دندان درد موثر است و همچنین به کاهش عفونت‌های دهانی کمک می‌کند؛ آغشته کردن محل پوسیدگی دندان به روغن میخک در تسکین درد دندان موثر است.
قرنفل تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند می‌توانند از دم کرده میخک استفاده کنند.
جویدن قرنفل به همراه یک تکه کوچک از نمک معمولی به تولید بیشتر آب دهان کمک کرده و در نتیجه تحریک پذیری در گلو را کاهش می‌دهد و برای درمان سرفه موثر است.
مصرف گیاه قرنفل می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری ‌کند.
برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس و یا روغن قرنفل را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.
یکی از خواص قرنفل کاهش استرس و آرام کردن تنش‌های روانی است. به این منظور مقداری آب را به همراه کمی برگ ریحان، برگ نعنا و میخک بجوشانید، سپس از این جوشانده برای تهیه چای سیاه استفاده کنید، این نوشیدنی را همراه با کمی عسل مصرف کنید. معجون گیاهی به دست آمده، تنش‌ها را تسکین می‌دهد.
رفع سر درد از دیگر خواص قرنفل است، همچنین این گیاه ضعف اعصاب را درمان و برای رفع تنگی نفس موثر است.
قرنفل اشتها آور است و بدن را تقویت می‌کند.
کسانی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید قرنفل بخورند.
قرنفل مقوی معده و جهاز هاضمه است، کبد و کلیه را تقویت می‌کند، سکسکه را برطرف می‌کند.
برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم، می‌توان چند قطره از محلول آبی قرنفل در چشم چکاند.
استفاده از قرنفل ، گرفتگی عضله را از بین می‌برد.
از خواص قرنفل قطع تب بوده همچنین برای گردش خون و قلب مفید است.
نوشیدن یک فنجان چای قرنفل بعد از غذا، گاز و درد معده را از بین می‌برد.
مصرف چای میخک قطره قطره ادرار کردن را درمان می‌کند.


با وجود گسترده بودن خواص میخک و توان فوق‌العاده این گیاه برای درمان انواع بیماری‌ها، زیاده‌روی در مصرف آن موجب بیهوشی می‌شود. همچنین همانطور که گفته شد، میخک بسیار گرم است و بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده‌ها شود. این گونه افراد باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و سپس بخورند.

خواص گیاه قرنفل

همچنین بخوانید:

روش کاشت و پرورش گل میخک

۱۰ خاصیت دارویی و درمانی میخک

خواص میخک برای لاغری

گیاه قرنفل : 20 خاصیت شگفت انگیز مصرف گیاه میخک برای سلامتی

مشاهده
در قدما از این گیاه برای خوش بو کردن بوی دهان نیز استفاده میشده است. یارم هر گاه در سخن می آید بویی عجبش از دهن می آید این بوی قرنفل است یا نکهت گل یا رایحه ای مشک ختن می آید. طبیعت میخک خیلی گرم و خشک است.

 




روغن خراطین حجم دهنده واژن
نوشته شده در یک شنبه 14 دی 1399
بازدید : 403
نویسنده : وبلاگ نارگون

طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت : راه هایی هم برای برجسته کردن باسن وجود دارد که تزریق ژل ( طبیعتا دارای عوارض بسیار ) رژیم های چاقی ( با چاق شدن تمام بدن چاق میشود ! ) تنها راه های طبیعی فواید خراطین برای واژن بدون عوارض برای برجستگی باسن ” ورزش ” ( نیاز به برنامه درست ورزشی تغذیه مناسب استمرار ، پشتکار ) استفاده از روغن خراطین اصل میباشد

روش استفاده صحیح از روغن خراطین باسن

در ابتدا باسن خود را تمیز کنید تا چرب نباشد

سپس را روی باسن خود بریزید و ماساژ دهید

به صورت دورانی ( دایره ای ) و عمودی ( از ” پایین ” به بالا ) ماساژ دهید

روغن خراطین باسن + روش صحیح استفاد باسن هم مثل دیگر اندام های بدن دیلدو در زیبایی ظاهر بسیار اهمیت دارد و داشتن لب ، گونه ، سینه و باسن اهمیت زیادی دارد

عوامل کوچک بودن باسن بانوان :

نشستن زیاد بر روی صندلی ( شغل های پشت میز نشینی )

لاغری های غیر اصولی

ژنتیک

کمی محکم ماساژ دهید تا باعث جذب الت مصنوعی بهتر شود

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

حتما به باسن خود ضربه بزنید تا باعث تحریک پوست جذب بهتر شود

نکات مهم در استفاده از روغن خراطین باسن

حتما برای ماساژ زمان مناسبی بزارید

برای بدنسازان + روش صحیح استفاده خراطین
داشتن بدنی ماهیچه ای بسیار جذاب و خاص هست و نیازمند ورزش کردن هست واژن مصنوعی هیچ راه جایگزینی هم ندارد اما میتوان پس از ایجاد ماهیچه آن را با روغن خراطین حجم و تقویت کرد

دقت داشته باشید که برای داشتن بدنی عالی و حرفه ای شما نیازمند برنامه غذایی صحیح تمرینات اصولی و زیر نظر مربی متخصص نیاز هست قرار بگیرید

اما به جای مصرف ” پودر و مکمل ” ، ” آمپول ” که درکنار برجسته کردن اندام ( البته موقت ) بهترین گزینه که عوارضی هم ندارد استفاده از روغن خراطین هست

در نظر داشته باشید پودر و مکمل ها صدمه بسیاری به دستگاه گوارش و کبد میزنند

روش صحیح استفاده از روغن خراطین بدنسازان

در هر ۲۴ ساعت بهتر است که حداکثر روزی ۲ بار (با فاصله ۱۲ ساعت ) و حداقل یک بار استفاده کنید

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

پس از زدن حتما از طرفین به سمت وسط ماساژ دهید ” کمی محکم ماساژ دهید ”

حتما هر دو باسن را مساوی ماساژ دهید

حتما از پایین به بالا ماساژ دهید

در ابتدا حسابی ورزش کنید مثل همیشه ( مثال : شکم ) و تمریناتی که عروسک جنسی مربی برای ” شکم ” به شما داده را درست و با تمام توان انجام دهید

سپس بدن خود را بشویید را روی شکم بزنید و با حوصله کامل ماساژ دهید تا جذب شود

سپس از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

این روغن برای خط اخم ، خط لبخند و گودی زیر چشم روش صحیح استفاده همانطور که میدانید زیبایی چهره بسیار مورد اهمیت هست و صورت دارای خراطین خطوط اصلا جذابیت ندارد و باعث زیاد نشون دادن صورت خستگی زیاد و کسی از نگاه کردن به اون چهره حس خوبی دریافت نمیکند

روغن خراطین صورت : خطوط چهره طبیعی هستند و با گذشت زمان و عواملی چون : قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید ، آلودگی ها ، رسیدگی نکردن به پوست ، خم کردن و یا خنده زیاد ( ایحاد خط لبخند و گود شدن اون قسمت به مرور زمان ) میشود ، ناراحت نشوید ، شما اولین نفری نیستید که تصمیم به استفاده از روغن خراطین را دارد !

از آنجایی که تمام خانم های ایرانی با موضوع آرایش و سلامت پوست آشنایی دارند به راحتی متوجه خطوط و گودی زیر چشم میشوند که به لطف خدا با استفاده از روغن خراطین میتوانید به صورت طبیعی این خطوط و گودی را رفع کنید

نکات مهم برای بدنسازان

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

حتما بزارید ۲۴ ساعت روی پوست باقی بماند و نشویید

حداقل روزی دو بار و حداکثر روزی یک بار استفاده کنید

حتما یکبار بعد از تمرینات ورزشی خراطین را استفاده کنید

اگر برای مثل میخواهید برای شکم استفاده کنید حتما تمرینات مربوط به شکم را بهتر انجام دهید

استمرار و مداومت داشته باشید

دلایل اصلی گودی زیر چشم : تغذیه نامناسب ، مصرف کم روزانه  آب ، رژیم لاغری غیر اصولی ، ژنتیک ، وزن کم و . . .

خراطین برای خط اخم ، خط لبخند و گودی زیر چشم + روش صحیح استفاده
همانطور که میدانید زیبایی چهره بسیار مورد اهمیت هست صورت دارای خطوط اصلا جذابیت ندارد و باعث زیاد نشون دادن صورت خستگی زیاد و کسی از نگاه کردن به اون چهره حس خوبی دریافت نمیکند

روغن خراطین صورت : خطوط چهره طبیعی هستند و با گذشت زمان عواملی چون : قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید ، آلودگی ها ، رسیدگی نکردن به پوست ، خم کردن و یا خنده زیاد ( ایحاد خط لبخند و گود شدن اون قسمت به مرور زمان ) میشود ، ناراحت نشوید ، شما اولین نفری نیستید که تصمیم به استفاده از روغن خراطین را دارد !

اندام خانم ها در جذابیت ظاهری بسیار اهمیت دارد چرا که علاوه بر مورد اهمیت بودن جنس مخالف باعث خوش فرم شدن لباس هم میشود

عوامل کوچک بودن سینه بانوان :

لاغری های غیر اصولی

استفاده از ورزش های غیر اصولی

ژنتیک ( ترشح هورمون ها )

روغن خراطین سینه بسیار مورد استفاده مخاطبین هست چرا که استفاده چند دوره به راحتی ۲ الی ۳ سایز به صورت طبیعی اضافه میکنند بدون نیاز به هیچ گونه قرص ، تزریق ژل ، ورزش های سخت اضافه وزن های غیر اصولی و . . .

حتما ضربه بزنید تا باعث تحریک و جذب بهتر شود

در انتها حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

نکات مهم در استفاده  برای سینه

کمپرس سرد را فراموش نکنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده دیلدو تحویل درب منزل برای لب توضیح داده شده)

از آنجایی که تمام خانم های ایرانی با موضوع آرایش و زیبایی و سلامت پوست آشنایی دارند به راحتی متوجه خطوط و گودی زیر چشم میشوند که به لطف خدا با استفاده از روغن خراطین میتوانید به صورت طبیعی این خطوط و گودی را رفع کنید

دلایل اصلی گودی زیر چشم : تغذیه نامناسب مصرف کم روزانه آب رژیم لاغری غیر اصولی ، ژنتیک ، وزن کم و . . .

روش استفاده صحیح استفاده از روغن خراطین سینه بانوان

در ابتدا اون قسمت را تمیز کنید میتوانید در بهترین حالت بعد از حمام استفاده کنید سپس کیر را روی محل مورد نظر بریزید و ماساژ دهید

روش ماساژ بسیار اهمیت دارد

حتما به صورت دورانی ( دایره ای ) ماساژ دهید

ماساژ را کمی محکم انجام دهید

حتما هر دو سینه ی خود را به یک اندازه ماساژ و روغن بزنید


:: برچسب‌ها: طب ابن سینا ,



رویا
نوشته شده در سه شنبه 8 فروردين 1397
بازدید : 152
نویسنده : وبلاگ نارگون

یک مکان شروع خوب برای تجزیه و تحلیل رویاها، شناسایی نمادهای رایج و درک اینکه آنها ممکن است به طور خاص برای شما معنی داشته باشند.

دوستان و خانواده

افرادی که در رویاهای شما ظاهر می شوند ممکن است بخش هایی از شخصیت شما تعبیر خواب را منعکس کنند.

تجزیه و تحلیل این رویاها ممکن است به فکر کردن در مورد آنچه که شخص در رویا انجام می‌داد و اینکه فکر می‌کنید چه بخشی از خودتان ممکن است از طریق شخص مقابل به شما نشان داده شود کمک کند.

اب

تعبیر خواب آب ممکن است نمادی از احساسات شما باشد. اگر آب ساکن و کدر به نظر می رسد، می تواند تعبیر خواب نشان دهنده قطع ارتباط با وضعیت عاطفی شما یا نیاز به کشف احساسات خود باشد.

رانندگی

رانندگی را می توان نوعی حرکت رو به جلو در نظر گرفت. اگر ماشین روشن نشود، رویا ممکن است احساس رکود یا گیرکردن کنید. اگر ماشین به آرامی کار می کند، شاید احساس می کنید در مسیر زندگی خود پیشرفت خوبی دارید.

سقوط

اگر خواب می بینید که سقوط رویا می کنید، ممکن است با چالش های کنترلی در زندگی خود روبرو باشید.

تعبیر خواب اگر از افتادن احساس آرامش کردید یا در خواب احساس خوشایندی داشتید، ممکن است تعبیر خواب ازدواج مقداری وزن احساسی را رها کنید و اکنون احساس آرامش کنید.

اگر هنگام افتادن در خواب احساس ترس کردید، ممکن است برای شما سخت باشد که نتوانید همه چیز اطراف خود را کنترل کنید. همچنین می تواند به این معنی باشد که احساس می کنید کسی را ناامید می کنید.

چگونه رویاهای خود را تجزیه و تحلیل می کنید؟

تعبیر خواب تعبیر خواب شما به صبر، تمرین و ذهن باز نیاز دارد. ممکن است ایده خوبی باشد که به یاد داشته باشید که با شناسایی نمادها و فکر کردن در مورد معنای آنها برای شما شخصاً به رویاهای خود معنی می دهید.

یک رویا می تواند معانی مختلفی برای افراد مختلف در این معنا داشته باشد. بسته به اینکه چه زمانی آن خواب را می بینید، یک رویا نیز می تواند معانی مختلفی برای شما داشته باشد.

در اینجا چند نکته برای شروع تجزیه و تحلیل رویاهای خود آورده شده است:

سعی کنید هر روز رویاهای خود را به یاد بیاورید

بهترین زمان برای یادآوری رویاهای خود به محض بیدار شدن از خواب است، در حالی که رویا هنوز تازه است.

تعبیر خواب اگر در طول شب از خواب بیدار می شوید، ممکن است یک دفترچه یادداشت در کنار تخت داشته باشید تا خوابتان را قبل از اینکه دوباره بخوابید ثبت کنید. ضبط یادداشت صوتی در تلفن شما نیز ممکن است کمک کند.

طبیعی است که در ابتدا فقط تکه هایی از رویاهای خود را به خاطر بسپارید. ممکن است مبهم یا بی معنی به نظر برسند. هرچه بیشتر یادآوری آنها را تمرین کنید، جزئیات بیشتری از رویاهای خود به یاد خواهید آورد.

2. نگه داشتن یک دفتر خاطرات رویایی را در نظر بگیرید
علاوه بر نوشتن یا ضبط جنبه‌هایی از رویاهایتان به محض بیدار شدن از خواب، داشتن یک دفتر خاطرات عمیق‌تر ممکن است به شما در تعبیر خواب کمک کند.

بر اساس یادداشت های خود هنگام بیدار شدن از خواب، سعی کنید تا آنجایی که می توانید جزئیات را یادداشت کنید. همانطور که تمام جنبه های رویا را می نویسید، احساس یا احساس خود را نسبت به آن نمادها یا صحنه ها درج کنید.

تعبیر خواب اگر هنگام نوشتن در مورد رویای خود ایده یا خاطره ای به ذهنتان می رسد، یادداشت ویژه ای داشته باشید. این ایده ها، خاطرات یا احساسات سرنخ های بیشتری در مورد اینکه خواب ممکن است برای شما معنی داشته باشد به شما می دهد.

هنگامی که با یک روان درمانگر متخصص در تحلیل رویا کار می کنید، تعبیر خواب شما احتمالاً نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

برخی از کارشناسان معتقدند بین چرخه خواب و شما ارتباط وجود دارد.

تعبیر خواب کمبود خواب ممکن است منجر به علائم سلامت روان شود در حالی که رسیدن به چرخه REM - مرحله ای که در دارید رویاهای واضح را تجربه کنید - می تواند منبع مورد اعتماد را با مزایای سلامت روان مرتبط کند.

در هر صورت ممکن است نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه باشد.

چگونه نمادها را در خواب خود تعبیر کنید

با آشنایی با نمادهای رایج می توانید تعبیر خواب را کشف کنید. این نمادها ممکن است معانی زیادی داشته باشند، بنابراین در نظر گرفتن زمینه و اهمیت شخصی توصیه می شود.هنگام شناسایی نمادها در رویاهای خود، این سؤالات را بپرسید:

خانه یا اتاق

خانه ها و اتاق ها می توانند جنبه شما را نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر خانه یا اتاق ترسناک بود، می تواند جنبه ای از شما را نشان دهد که ممکن است از کاوش در آن احساس ترس کنید.

تعبیر خواب نگاه کردن به نمادهای دیگر در همان صحنه رویایی ممکن است به شما در ایجاد معانی شخصی احتمالی کمک کند.

سگ

به عنوان منبع محبت برای بسیاری از افراد در حالت بیداری، سگ ها می توانند نشان دهنده نیاز به عشق یا محبت باشند.

اگر از سگ می ترسید یا خواب یک سگ پرخاشگر را می بینید، ممکن است به این معنی باشد که در مورد یک موقعیت یا شخص خاصی احساس خطر می کنید، یا ممکن است احساس کنید توسط کسی آسیب دیده اید و هنوز از آن آگاه نشده اید.

دندان ها

تعبیر خواب دندان ها می توانند نمادی از پرخاشگری، قاطعیت یا "نیش شما" باشند.

خواب افتادن دندان ها ممکن است نشان دهنده استرس یا اضطراب شدید شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که شما در مورد عدم کنترل و قدرت در زندگی خود می ترسید یا نگران هستید.

اسلحه
سلاح هایی مانند اسلحه معمولاً پیرامون قدرت یا کنترل شخصی است.

تعبیر خواب خواب استفاده از اسلحه ممکن است با تمایل به صدمه زدن به کسی یا ناپدید شدن آنها از زندگی شما مرتبط باشد. اگر در خواب صدمه دیده اید، می تواند به این معنی باشد که در یک موقعیت یا با یک فرد احساس آسیب پذیری می کنید.

تعبیر خواب چیست؟

تعبیر خواب به معنای شناسایی عناصر خاص و تلاش برای درک اینکه آیا آنها برای شما اهمیت دارند یا خیر.

تعبیر خواب به عنوان یک ابزار درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. این ممکن است به عنوان یک منبع خودآگاهی در هنگام کاوش در وضعیت ناخودآگاه و احساسی خود و هنگامی که در حال کار بر روی یافتن آرامش ذهنی هستید، عمل کند.

برای مثال، نظریه یونگ و گشتالت درمانی، عناصر تحلیل رویا را در رویکردهای درمانی خود گنجانده اند.

تجزیه و تحلیل رویای یونگ، نمادهای جداگانه هر رویا را از اهمیت بالایی در نظر می گیرد. این نمادها ممکن است به تجربیات دوران کودکی، دیدگاه های معنوی یا فرهنگ شما مربوط باشد.

به عنوان مثال، خواب دیدن کلاه قرمزی که روی زمین دبیرستان شما خوابیده است، می تواند نشان دهنده نگرانی فعلی در مورد ظاهر شما یا نیاز به قدردانی اجتماعی باشد، چیزی که ممکن است در دوران نوجوانی نیز احساس کرده باشید.

جنبه بزرگی از تعبیر خواب به تداعی‌های شما و معنایی که هر نماد برای شما شخصاً دارد، در نظر می‌گیرد. از این نظر، تعبیر خواب های خود می تواند بسیار موثر باشد.

در گشتالت درمانی، رویاها ممکن است پیام هایی از ضمیر ناخودآگاه شما در نظر گرفته شوند. در این رویکرد، رویاها ممکن است به عنوان تجلی شخصیت شما در نظر گرفته شوند که ممکن است نیاز به وحدت یا توجه داشته باشند.

برخلاف تحلیل یونگ، تعبیر خواب گشتالت ممکن است در مورد کار با نمادهای خاص نباشد، بلکه بیشتر جنبه هایی از شخصیت شما را که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد و آگاهی دادن به آنها را شناسایی کند.

تحقیقات در مورد نمادها یا تعابیر رویاها محدود و بی نتیجه است.

رویاها چه چیزی را در مورد سلامت روان شما نشان می دهند؟
رابطه بین سلامت روان شما و آنچه در مورد آن خواب می بینید هنوز مشخص نشده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که در واقع یک ارتباط وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بهزیستی ذهنی یک فرد ممکن است بر محتوای رویاها تأثیر بگذارد.

تعبیر خواب به عنوان مثال، محققان دریافتند که تجربه آرامش ذهنی قبل از به خواب رفتن با شانس بالاتری برای تجربه رویای خوشایند مرتبط است. از سوی دیگر، اضطراب معمولاً منجر به عاطفه منفی رویا می‌شود.

نویسندگان مطالعه پیشنهاد کردند که بر اساس این یافته‌های اولیه، رویاها دارای پتانسیل نشانگر سلامت روان هستند و به شما بینشی در مورد بهزیستی ذهنی خود می‌دهند.

و از آنجایی که رویاها اغلب شامل هستند، این فرضیه نیز وجود دارد که ممکن است به شما در پردازش و مدیریت احساسات کمک کند.

تعبیر خواب آنها راهی برای بازنشانی عاطفی خواهند بود و می توانند شما را برای هر گونه چالش عاطفی که ممکن است روز بعد با آن روبرو شوید آماده کنند.




صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد