پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 330
نویسنده : وبلاگ نارگون

دانه های گز روغنی از مقادیر کافی فیبر برای حفظ عملکرد صحیح سلول های کولون برخوردار است. تعدادی از متخصصان تغذیه به منظور بهبود گوارش و متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، مصرف روزانه دانه های گز روغنی را توصیه می کنند.
فیبر موجود در دانه های گز روغنی، آب مواد غذایی را جذب می کند و از چسبیدن ذرات مواد غذایی به دیواره دستگاه گوارش جلوگیری و به تبع آن، به هضم خرید ویاگرا ارزان قیمت کمک می کند.
فیبرهمچنین مدفوع را آسان و زمان عبور آن (مدفوع) را کاهش می دهد.
همچنین به روده بزرگ اجازه می دهد تا آب اضافی را جذب کند. فیبر با کمک فعالیت شکمی سالم، باعث تخلیه مدفوع می شود و از افزایش وزن، نفخ و یبوست جلوگیری می کند.

مزایای بذرها یا دانه های گز روغنی شامل کاهش سطح قند خون، حفظ کلسترول و فشار خون، بهبود سلامت پوست، تصفیه آب، بهبود خواب، بهبود هضم، جلوگیری از عفونت و بیماری، افزایش سطح انرژی، بهبود دید چشم و سم زدایی بدن است.

7. جلوگیری از عفونت ها و بیماری ها

دانه های گز روغنی به دلیل دارا بودن مواد مغذی قوی و پر کاربرد مانند آمینو اسیدها، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و کلسیم نه تنها تقویت کننده های انرژی، بلکه جایگزین مناسب داروهای ضد- باکتریایی هستند.
وجود آنتی اکسیدان ها به دلیل مهار تولید رادیکال های آزاد نقش مهمی در تقویت مکانیسم دفاعی بدن ایفا می کند. علاوه بر این، وجود پتریگوسپرما در دانه های گز روغنی به عنوان یک فرمول ضد عفونی کننده طبیعی و آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ها و جلوگیری از بیماری مانند زردی یا یرقان، برونشیت، تورم غدد و عفونت چشم عمل می کند.
8. افزایش انرژی

ماده مغذی حاوی ۱۰۰ گرم دانه های گز روغنی به تنهایی برای متعادل کردن مصرف روزانه آهن در بدن شما و بالا نگه داشتن سطح هموگلوبین خون شما کافی است. و همین از بدن شما در برابرکمبود آهن محافظت می کند و انرژی شما را جهت فعال بودن در طول روز افزایش می دهد.
10 خواص شگفت انگیز دانه گز روغنی برای سلامت بدن

مشاهده
بر اساس سازمان جهانی بهداشت، دانه های گز روغن علاوه بر دارا بودن مزایای سلامتی برای بدن انسان، تاثیر معضلات زیست محیطی بر بدن را هم معکوس و خنثی می نماید.

دانه یا بذرهای گز روغنی چه هستند؟
این گیاه که به طور گسترده و در همه جا کشت می شود، در اصل متعلق به مورینگ است و به نام درخت چوب طبلی معروف است. به دلیل دارا بودن بوته های بلند و باریک مثلثی، خاستگاه بومی این گیاه هیمالیا- به ویژه دامنه کوه های واقع در جنوب و شمال غربی هند است.

دانه های جوان گیاه گز روغنی عمدتا در مناطق استوایی کشت و سالانه برداشت می شوند. پایه بوته متوسط این گیاه مرتفع بوده وبه اندازه یک دوجین بذر، تولید می کند. پوسته دانه های گز روغن حاوی صدها دانه بوده و به روش های مختلف ازجمله بصورت جوشیده، بخارپز و برشته به عنوان میان وعده ها مصرف کرد.

به عنوان جایگزینی برای غذاهای پر شکر و بسیار شیرین، این دانه ها ازاولویت برخوردارند. علاوه بر این، مردم از دانه ها برای تقویت سطح ویتامین ث، پروتئین و پتاسیم بدن خود استفاده می کنند.

گونه ای از گز روغنی با نام مورینگای اولئیفرا که اغلب درخت زندگی نامیده می شود به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها، از خواص فراوانی برخوردار است. از پوست یا سبوس دانه های مثلثی شکل آن گرفته تا برگ های پهن و سبز رنگش، از کلیه قسمت های این گیاه می توان به عنوان داروی گیاهی استفاده کرد.

گز روغنی با خاصیت باورنکردنی مقاومت در برابر شرایط سخت محیط زیست، بیشتر در دشت های نیمه استوایی آفریقایی و آسیایی رشد می کند. این یک گیاه انعطاف پذیر و مقاوم است و در هر شرایط آب و هوایی در طول سال برداشت می شود.

پوست یا سبوس مثلثی شکل همیشه با دانه های مغذی پر می شوند که سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. دانه های گز روغنی شفابخش بوده و از بروز بیماری هایی چون دیابت، کلسترول بالا، مشکلات پوستی، هضم و اختلالات چشم پیشگیری می نماید.

ارزش غذایی دانه های گز روغنی
کربوهیدرات: ۲ گرم
فیبر: ۲ گرم
پتاسیم: ۲۴ گرم
ویتامین A: ۳ گرم
ویتامین B1: ۶ گرم
ویتامین E:٣ گرم
روی: ۲۹ گرم
پروتئین: ۱ گرم
منیزیم: ۳۶۸ گرم
۱۰ تا از مزایای سلامتی دانه های این گیاه
در اینجا ما مطالبی را در رابطه با شفابخش و مفید بودن دانه های گز روغنی برای سلامت شما گنجانده ایم.


میزان کلاژن با بالا رفتن سن شما کاهش می یابد و عصاره بذر دانه های روغن به دلیل برخورداری از مقادیر زیاد ویتامین آ و ث، به شما کمک می کند تا پوستی شفاف و درخشان، جوان و مقاوم داشته باشید. اضافه کردن دو یا سه قطره عصاره دانه گیاه گز روغنی به مرطوب کننده خود، یک راه عالی برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز موجود بر روی پوست ناشی از سالخوردگی تان است.
4. تصفیه آب

روغن استخراج شده از دانه های گیاه گز روغن نیز از خواص و مزایای کافی برخوردار است. کیک تهیه شده از بقایای دانه گیاه گز روغنی یک روش آسان و مقرون به صرفه برای تصفیه آب آلوده است.
کیک های دانه ناخالصی های باکتریایی، جلبک ها و خزه ها و گرد و خاک را از آب خارج کرده و آن را برای نوشیدن و سایر مصارف خانگی از صافی عبور می دهند.
دانه های گیاه گز روغن به دلیل برخورداری از این ویژگی، استثنائی و دارای تاثیر اعجاب انگیز و باورنکردنی در حوزه محیط زیست، بهداشت، و سلامت محسوب هستند.
5. بهبود خواب

1. کاهش سطح قند خون

دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در سراسر جهان است و شیوع رو به افزایش آن هشدار دهنده است. دانه های گز روغنی یک درمان مؤثر طبیعی است که روند تولید انسولین، هورمون مسئول تبدیل گلوکز به انرژی را بصورت دقیق و مو به مو کنترل می کند.
طبق گزارش سازمان سلامت در سال ۲۰۱۴، (مصرف) پوسته دانه های گز روغنی یک راه مناسب برای کاهش سطح قند خون هستند و به همین ترتیب، از شخص در برابر سایر عوارض طولانی مدت مرتبط با دیابت مانند نارسایی قلب و کلیه محافظت می کند.
2. حفظ کلسترول و فشار خون

طبق مطالعات اخیر، دانه های گز روغنی از خاصیت بهبود ضربان و انقباضات قلبی برخوردارند و همین به قلب این امکان را می دهد تا پمپاژ خونی را به طور موثر انجام دهد. دانه ها به عنوان یک محرک برای سیستم گردش خون عمل می کنند و فشار خون عروق را کاهش می دهند.
این امر نه تنها فشار خون را در برابر دیواره های قلب کاهش می دهد، بلکه حالت تنظیم آن را حفظ می کند.
علاوه بر این، دانه ها حاوی ۷۵٪ اسید اولئیک است که به تشکیل یک لایه محافظ در اطراف اعصاب قلبی کمک می کند. این لایه از غشاهای سلولی در برابر رادیکال های آزاد محافظت نموده و فشار خون را نیز کاهش می دهد.
3. بهبود سلامت پوست

عصاره گز روغنی به دلیل دارا بودن ترکیب اسید اولئیک و ویتامین ها ومواد معدنی ضروری از قابلیت استثنایی نفوذ درلایه های پوستی برخوردار است. این عصاره همچنین پوست را از طریق افزایش تولید کلاژن- پروتئین ساختاری ضروری برای داشتن وحفظ یک پوست جوان و نرم، تغذیه می کند.

قرن هاست که ازدانه های گز روغنی به عنوان یک محرک خواب در فرهنگ های سنتی و قدیمی گوناگون استفاده می شود.
این دانه ها به دلیل تاثیرشان در کاهش استرس و از بین بردن خستگی به منظور کمک به بهبود خواب شناخته شده و معروف هستند.
نوشیدن محلول تهیه شده ازدانه های گز روغن و آب گرم قبل از رفتن به رختخواب، خوابتان را بهبود می بخشد و به شما احساس نیرو و قدرت می دهد.
6. بهبود گوارش




بازدید : 293
نویسنده : وبلاگ نارگون

تتراکلرید کربن یکی از عوامل اصلی در ایجاد صدمات کبدی است، برگ سنجد تلخ با داشتن خواص حفاظتی بهترین درمان برای اختلالات کبدی است.
برگ سنجد تلخ به علت داشتن خاصیت ضد کلسترول اهمیت به سزایی دارد همچنین برگ این گیاه سرشار از انواع آنتی اکسیدانها بوده که برای جلوگیری از اختلالات کبدی مفید است.


برگ سنجد را میتوانید دم کرده و برای درمان اسهال بخصوص در کودکان از آن استفاده کنید
مخلوط روغن زیتون و برگ سنجد همانطور که توضیح دادیم علاوه بر افزایش رشد موها برای بهبود ورم مفاصل و اعضای بی حس مفید است ، شما میتوانید روزانه آن را مانند پماد بصورت موضعی روی قسمت هایی از بدنتان که دچار ورم مفاصل و یا بی حسی هستند گذاشته و ماساژ دهید
از گل سنجد هم میتوانید استفاده بفرمایید ، گل سنجد میتواند در بهبود زخم های شما و التیام بخشیدن آنها بسیار مفید باشد
جالب است بدانید که از ریشه سنجد در صنعت عطر سازی استفاده میشود
شاید سوالی که در اینجا برای شما پیش می آید این باشد که بهترین زمان و بهترین طریقه مصرف سنجد چه زمانی و چگونه است
توصیه ما این است که سنجد را بعنوان یک میان وعده در بین وعده های غذایی خود استفاده کنید اگر میخواهید که یک مرتبه در روز آز آن استفاده بفرمایید بهترین زمانش هنگام عصر است
و بهترین طریقه مصرف آن بصورت پودر شده است ، شما میتوانید پوست خشک و قهوه ای سنجد و هسته آنرا جدا کرده و قسمت گوشتی را داخل یک آسیاب ریخته و خوب میکس کنید تا کاملا پودر شود
سپس برای مصرف بهتر است دو قاشق از آنرا داخل یک لیوان شیر ریخته و به همراه یک قاشق عسل میل بفرمایید - خواص سنجد.


برگ سنجد در بهبود اسهال بسیار موثر است ولی در عین حال مصرف زیاد آن باعث یبوست میشود و از آنجاییکه گیاه بدون ضرری است جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی ضد اسهال برای کودکان میباشد از طرف دیگر باعث از بین بردن سم های موجود در روده و معده میشود در نتیجه باعث مشکلات گوارشی بسیاری میشود
برگ سنجد هم چنین دارای ویتامین سی میباشد به همین دلیل مصرف آن میتواند در رفع کمبود ویتامین سی مفید باشد همچنین با مصرف سنجد میتوانید جلوی عفونت های بدن را بگیرید

برگ سنجد تلخ که در نواحی کوهستانی چین و روسیه رشد می کند سرشار از ویتامین C، E فلاونویدها و اسیدهای چرب ضروری است همچنین از برگ این گیاه به عنوان جوشانده برای درمان ناراحتیهای کبد استفاده می شود.
محققان با آزمایش عصاره برگ سنجد تلخ بر روی موشهای مبتلا به اختلالات کبدی دریافتند این گیاه تاثیر حفاظتی در کبد داشتند و مانع صدمات جدی می شود.
برگ سنجد تلخ از عامل صدمات جدی به کبد که همان تتراکلوراید کربن (CC14) جلوگیری می کند تتراکلراید کربن یکی از عوامل اصلی در ایجاد صدمات کبدی است که برگ سنجد تلخ با داشتن خواص حفاظتی بهترین درمان برای این اختلال است.
یادآور می شود، طبق بررسیهای انجام شده بر روی شش گروه مجزا از افراد اقدام به مطالعه اثر برگ سنجد تلخ به همراه تزریق تتراکلراید کربن کرده اند تا به این روش اثر برگ سنجد تلخ را مطالعه کنند و متوجه اثر حفاظتی این گیاه در مکانیزم کنید.

ویتامین کا ی موجود در سنجد در انعقاد خون و کم کردن خونریزی بدن موثر است به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که مشکلات انعقاد خون دارند توصیه میشود
برگ سنجد حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم میباشد و به همین دلیل در پیشگیری از پوکی استخوان و نرمی استخوان مفید است

اگر دچار سردردهای بی دلیل هستید یعنی سردردهایتان منشا ارثی، میگرن و... ندارد میتوانید برای تسکین آن از سنجد استفاده بفرمایید
برگ سنجد همچنین بدلیل فیبری که دارد باعث ایجاد احساس سیری میشود به همین دلیل میتواند تا حدی اشتها را کاهش دهد
تا به اینجا سعی کردیم تا از خواص سنجد و مهم ترین خواص آنها برای شما صحبت کنیم اما جالب است بدانید که دیگر اجزای گیاه سنجد نیز قابل استفاده هستند و خواص درمانی زیادی دارند
برگ درخت سنجد برای مو مفید است شما میتوانید تعدادی از برگها را در روغن زیتون ریخته و آنرا روی حرارت قرار دهید تا بجوشد ، زمانیکه برگها کاملا له شد با آن کف سر خود را ماساژ دهید این کار باعث تقویت ریشه مو و افزایش رشد میشود.
برگ سنجد

برای پایین آوردن تب مخصوصا تب کودکان سنجد موثر واقع میشود هم چنین برای مشکلات مربوط به تکرر ادرار و مشکلات کلیوی میتوانید از سنجد استفاده کنید
جالب است بدانید که سنجد حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی است و همانطور که میدانید آنتی اکسیدان ها در ترمیم سلولها و همچنین ساخت سلولهای جدید تاثیر دارد به همین دلیل خاصیت ضد پیری دارد و برای بهبود چین و چروک های صورت میتوانید از آن استفاده بفرمایید

‫خواص شگفت انگیز سنجد‬‎
هم چنین از خود سنجد له شده در روغن زیتون روی حرارت میتوانید خارش پوست سر را درمان کنید




10 فایده بی نظیر برگ به لیمو برای سلامت بدن
نوشته شده در یک شنبه 14 دی 1399
بازدید : 265
نویسنده : وبلاگ نارگون

برگ به لیمو چیست؟ خواص چای برگ به لیمو خواص گیاهی برگ به لیمو فواید برگ به لیمو به لیمو گیاهى است درختچه اى به ارتفاع ۶ – ۳ متر با برگ هاى ساده سرنیزه اى به طول ۱۰ – ۷ سانتى متر، نوکدار، در قاعده گره اى و عموماً به صورت دسته هاى  سه تایى در هر گره، برگ هاى له شده این گیاه بوى خوشایند لیمو را دارد.

دم‌نوش به‌لیمو فوق‌العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیهٔ انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد.
برای تقویت حافظه می‌توان از عرق به‌لیمو استفاده کرد. به‌لیمو برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می‌گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود.
این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می‌کند. این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی‌های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است. مناسب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است. به‌لیمو یکی از بهترین داروها جهت تقویت معده می‌باشد و همچنین خاصیت ضد نفخ دارد. این دمنوش جهت التیام سر درد و میگرن مناسب می‌باشد.

مشاهده
چای برگ به لیمو

برخی از مهمترین خواص برگ به لیمو عبارتند از:

مهمترین خاصیت درمانی برگهای به لیمو خاصیت آرام بخش، تسکین دهنده اعصاب، درمان بی خوابی و ایجاد احساس نشاط است.
دمنوش تهیه شده از برگ به لیمو برای درمان سرماخوردگی مفید است.
یکی از مهمترین خواص برگ به لیمو تقویت معده است و مصرف آن برای درمان نفخ مفید است. به طور کلی مصرف دمنوش به لیمو بعد از غذا به هضم بهتر غذا کمک میکند. همچنین مصرف روزانه دمنوش برگ به لیمو برای درمان روده تحریک پذیر بسیار مفید میباشد.
مصرف برگ به لیو به صورت چای و دمنوش به تسکین سر درد، میگرن و رفع سرگیجه کمک میکند.

پژوهشگران ایرانی در مطالعه‌ای بر روی عصاره‌ی به‌لیمو دریافتند که عصاره‌ این گیاه می‌تواند به درمان دردهای عصبی یا نوروپاتیک کمک کند.
10 فایده بی نظیر برگ به لیمو برای سلامت بدن

برگ این گیاه در رفع تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، حالات عصبی و خستگی های روحی بسیار مفید است.به لیمو یک گیاه شگفت انگیز و گیاهی است که برای مزایای درمانی و سلامتی اش بسیار ارزشمند است همچنین دارای عطر لیمو فوق العاده و عطر و طعم طراوت است.

استفاده های معمول از به لیمو به عنوان چای گیاهی همراه با طعم لیمو، خوشمزه است. به لیمو قرن هاست که استفاده می شود و سابقه بسیار طولانی در استفاده در طب سنتی برای درمان سرماخوردگی، تب، اضطراب، سوء هاضمه، اسپاسم و بی خوابی دارد همچنین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و کمکی طبیعی برای کاهش وزن مشهور است .

برگهای گیاه به لیمو بویی شبیه لیمو و طعمی تلخ و تند دارند و بخش دارویی گیاه را تشکیل میدهند. برگ به لیمو در طب سنتی طبیعتی گرم دارد.
تنظیم متابولیسم و کمک به کاهش وزن از دیگر خواص برگ به لیمو است. دمنوش تهیه شده از برگهای به لیمو تنها ۲ کالری در هر وعده به بدن می دهد و ترکیب غنی از مواد ارگانیک آن روی بدن تاثیرات خوبی می گذارد که باعث می شود ریزه خوری ها که یکی از عوامل مهم چاقی است، کاهش یابد.


چای برگ به لیمو

طریقه مصرف برگ به لیمو (دمنوش به لیمو)
برای تهیه دمنوش برگ به لیمو ۳ تا ۱۰ گرم از برگهای خشک شده این گیاه را در نیم لیتر آبجوش دم کرده و روزانه چند استکان از آن را مصرف کنید. بهترین زمان مصرف چای به لیمو یک تا دو ساعت قبل از خواب است که باعث حس آرامش و ایجاد خواب آرام و راحت میگردد

در طب سنتی از خواص برگ به لیمو برای تقویت حافظه استفاده میشده است.
استفاده از خواص آرمبخش برگ به لیمو به طور مستقیم با کاهش درد مفاصل و تسکین آن در ارتباط است، همچنین زمان بازسازی برای مفاصل آسیب دیده را سریع تر می کند که در درجه اول به علت عملکرد آنتی اکسیدانی قابل توجه برگهای این گیاه است.
دمنوش تهیه شده با برگهای به لیمو برای درمان و بهبود علایم آسم موثر است.
مصرف دمنوش به لیمو برای رفع تپش قلب بسیار مفید است.
برگ به لیمو موثر در خلط آوری : به‌لیمو خاصیت خلط آوری نیز دارد. مصرف دمنوش باعث رفع گرفتگی‌های دستگاه تنفسی می‌شود.

از برگ گیاه به لیمو علاوه بر مصارف دارویی، به عنوان نوعی ادویه خانگی در آشپزی و به منظور افزودن عطر و طعم لیمو به غذاهای درست شده با مرغ و ماهی، ترشیجات و سبزیجات، سُس های سالاد، مرباها، پودینگ، ماست یونانی و نوشیدنی ها استفاده می شود. همچنین به منظور درست کردن چای های گیاهی، یا همراه با اضافه کردن آن به چای معمولی و تهیه شربت کاربرد دارد.

برگ های به لیمو بسیار زیبا و معطر هستند و یک گیاه بسیار عالی برای ایجاد یک باغ معطر می‌باشد، همچنین برگ ها خواص دارویی زیادی دارند که در تابستان جمع آوری و سپس آن ها را خشک کرده و به صورت دمنوش یا طعم دهنده مورد استفاده قرار میگیرد.

مضرات برگ به لیمو (موارد احتیاطی و منع مصرف)
در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به‌لیمو اجتناب کرد. استفاده موضعی به‌لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.
برگ و اسانس به‌لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد. از فراورده‌های موجود در بازار آن می‌توان به چای ورون اشاره کرد.
نوشیدن دم کردهٔ گیاه به‌لیمو به صورت چای طرفداران زیادی دارد.
خواص درمانی دم نوش به‌لیمو

اسانس به لیمو دارای خواص باکتری ‌کش و حشره‌کش بوده ، همچنین در عطرسازی از آن استفاده می‌شود.
گیاه شناسی درخت به لیمو
به لیمو یک گیاه معطر و به صورت درختچه ای به ارتفاع نیم تا یک و نیم متر است. این درختچه دارای برگ های کوچک و نوک تیز می‌باشد و در تابستان شکوفه هایی به رنگ ارغوانی و سفید تولید می‌کند.

 




بازدید : 256
نویسنده : وبلاگ نارگون

خشک شده غنچه درخت از دو هزار سال بیش به عنوان ادویه به کار می رفته است. از نظر طب قدیم ایران میخک خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است.
برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آن را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.

۵- کمک به دستگاه گوارش و زخم معده

یکی از کاربردهای سنتی روغن میخک، درمان بیماری ‌های شایع مربوط به دستگاه گوارشی از جمله سو هاضمه، بیماری های حرکتی، نفخ و باد شکم (تجمع گاز در دستگاه گوارش) بوده ‌است.

همچنین تحقیقات حاکی از آن است که روغن میخک در هنگام تشکیل زخم در دستگاه گوارش نیز کمک کننده است چرا که روغن میخک دارای خواص ضد التهابی و ضد زخم است. روغن میخک به طور قابل توجهی باعث افزایش تولید مایع معده شده، که این امر از پوشش مجرای دستگاه گوارش محافظت می کند و فرسایش ناشی از تشکیل زخم جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید:

۱۰ خاصیت دارویی و درمانی میخک

عرق میخک : فواید دارویی و درمانی عرق میخک برای سلامتی بدن

گیاه قرنفل : ۲۰ خاصیت شگفت انگیز مصرف گیاه میخک برای سلامتی

مضرات میخک : مصرف بیش از حد و خودسرانه گیاه میخک چه عوارضی دارد؟


اسهال و دل درد را تقویت می‌کند.
برای درمان کمردرد، چای میخک و یا دو قطره اسانس میخک را با آب گرم و یا چای مخلوط کرده و بنوشید.
نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا گاز و درد معده را از بین می‌برد.
استفاده از میخک گرفتگی عضله را از بین می‌برد.


مشاهده
در این قسمت به بررسی برخی از رایج ترین خواص این گیاه دارویی می پردازیم، با دلگرم همراه باشید.

۱- سلامت پوست و آکنه

تحقیقات علمی نشان می دهند که روغن میخک به طور موثر می تواند سلول های لانکتونی و بیوفیلم های باکتریایی به نام استافیلوکوک اورئوس را از بین ببرد. به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن آکنه، ۳ قطره روغن میخک را با ۲ قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید و به طور معمول بر روی پوست تان بمالید.

۲- مبارزه با کاندیدا

یکی از قوی ترین استفاده های گل میخک ، مبارزه با کاندیدا است، کاندیدا یک قارچ و مخمر دو دیپلوئیدی است و معمولاً عامل ایجاد عفونت‌ های برفک دهان است.

میخک تقویت کننده مغز می باشد و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.
میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می باشد.
حالت تهوع و استفراغ را برطرف می کند، بدین منظور می توان 2 قطره از اسانس میخک را در یک لیوان ریخت و نوشید و یا از یک فنجان دم کرده میخک استفاده کرد.
مضرات استفاده خودسرانه از گیاه میخک برای کاهش درد دندان
استفاده از روش‌های سنتی و خانگی مانند گذاشتن میخک بر روی دندان و موارد دیگر علمی نیست و حتی گذاشتن میخک به مدت چند روز یا چند ساعت در سطح دندان به دلیل داشتن خواص اسیدی، احتمال زخم شدن لثه فرد را فراهم می‌کند.

همانطور که گفته شد میخک بسیار گرم است، بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده‌ها شود.

این نکته را مدنظر قرار دهید که؛ تنها از طریق تزریق و یا مصرف دارو‌های مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک است که می‌توان درد دندان را تسکین داد و حتی استفاده از اسپری‌های لیدوکائین نیز به دلیل بی‌حسی موضعی تاثیری در درد‌های عمیق که از داخل استخوان و از عصب دندان بیمار برخاسته است، ندارد.
خاصیت گیاه میخک
برای گردش خون و قلب مفید است.

 

۴- محتوی آنتی اکسیدان بالا

به طور خلاصه آنتی اکسیدان ها، مولکول هایی هستند که باعث محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از مولکول‌ هایی به نام رادیکال‌ های آزاد می‌ شوند.

تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها باعث محافظت از بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها می شوند. با توجه به تعداد زیاد آنتی اکسیدان و میزان Eugenol در روغن میخک، این محصول به عنوان گیاه محافظ شناخته شده است.

مطالعه منتشر شده در مجله میکروبیولوژی و میکروب‌ شناسی دهان و دندان به منظور چگونگی درمان قارچ ها و عفونت ها، میخک را بررسی کرد. این مطالعه حاکی از آن است که میخک به اندازه نایساتین (دارویی که برای کنترل عفونت های مخمر دهان تجویز می شود) موثر است.
همچنین، علاوه بر مبارزه کاندیدا، اسانس گل میخک در کشتن انگل های روده نیز موثر است. برای از بین بردن انگل و کاندیدا می توانید روغن میخک را به مدت دو هفته استفاده کنید اما بهتر است هنگام انجام این کار تحت مراقبت پزشک و یا متخصص تغذیه قرار گیرید. همچنین، مقدار زیادی از غذاهای غنی از پروبیوتیک و یا یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید.

۳- درمان دندان درد

یکی از شناخته شده ترین خواص روغن میخک استفاده از آن به عنوان درمان خانگی دندان درد است؛ امروزه این گیاه به عنوان یک راه حل قابل اعتماد برای از بین بردن درد و ناراحتی های مرتبط با اختلالات مختلف دندانی به طور گسترده پذیرفته شده است.

به عنوان مثال، مجله دندانپزشکی در سال ۲۰۰۶، مطالعه ای را انجام داد تا اثبات کند که اسانس میخک دارای اثرات بی حس کننده است. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که روغن میخک اثرات بیشتری دارد. گروه دندانپزشکی بهداشت عمومی هند اخیرا یک مطالعه را انجام داده که توانایی روغن میخک در کاهش دردهای دندان در مقایسه با اگنول، ائوژنیل استات، فلوراید بررسی کرد.
سوال دیگری که در این مورد مطرح است، این است که چرا وقتی می توانیم از محصولی با همان خاصیت فلوراید استفاده کنیم، خطر استفاده از فلوراید را به جان بخریم؟ با تهیه کردن یک خمیر دندان سالم که حاوی روغن میخک است، از خطرات مواد فلورایدی جلوگیری کنید.




بازدید : 266
نویسنده : وبلاگ نارگون

فواید گل ماهور در درمان عفونت گوش
گل ماهور دارای خواص نرم کننده و رطوبت خوبی است و باعث می شود که این گیاه به یکی از بهترین درمان ها برای بیماری های عفونی تبدیل شود. دمنوش حاوی گل ماهور و همچنین ترکیب هایی که با این گل ساخته شده اند، امروزه در تمام دارو خانه ها برای درمان عفونت گوش وجود دارد.

شربت
25 گرم گل و 50 گرم شکر را در یک لیتر شیر بجوشانید، صاف کنید و در موارد سرفه مزمن و هر نوع ناراحتی ریوی یا سینه ای روزانه 6 قاشق از این شربت را بنوشید.

استعمال غیر خوراکی
اگر چند برگ گل ماهور را در شیر بجوشانید له شده آن به صورت ضماد بر روی کورک و انواع زخم‌های جلدی قرار دهید، تأثیر مفیدی می‌گذارد و نیز حمام آن‌ها برای مداوای اولسرها و بواسیر استفاده می‌شود.

گل ماهور و موارد مصرف آن در زیبایی
چند برگ تازه گل ماهور را در شیر بپزید و به صورت مرهم روی پوست قرار دهید. بسیاری از ناراحتی‌های خاص پوست‌های خشک و شکننده با این مرهم برطرف می‌شوند. از گل‌های گل ماهور رنگ زردی به دست می‌آید که بانوان روم باستان از آن برای رنگ کردن موهای خود از آن استفاده می‌کردند.


مشاهده
3. فواید ضد عفونی کننده ی گل ماهور
روغن گل ماهور یک ضدعفونی کننده قدرتمند است که می تواند عفونت های داخلی و خارجی را درمان کند. از جمله عفونت های داخلی می توان به عفونت در گوش، روده بزرگ، دستگاه ادراری (از جمله عفونت مخمر واژن) و کلیه اشاره کرد. اما اگر از این گیاه بر روی پوست استفاده کنید، به راحتی می توانید بر عفونت های پوستی غلبه کنید.

4. تسکین بیماری های تنفسی با گل خرگوشک
چای گل ماهور می تواند به طور طبیعی یک مجموعه گسترده ای از مشکلات تنفسی فوقانی شامل برونشیت، سرفه خشک، گلو درد، ضعف عمومی و لوزه ها را بهبود بخشد.

برگهای ماهور حاوی عصاره آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی است که به رهایی بدن از مخاط کمک می کند و بخش های خام و ملتهب سیستم شما مانند گلو را آرام می کند. بر رفع مشکلات ریوی می توان از سیگار های گل ماهور نیز استفاده کرد.

طریقه جمع آوری خرگوشک

گل‌های این گیاه را باید در هوای آفتابی به صورت تدریجی که گیاه گل می‌دهد چید و فقط کاسه و سیخک آن را بدون حقه گل جمع آوری کرد و گلبرگ‌ها نباید پلاسیده شوند و باید به سرعت آن‌ها را در خشک کن با حد اکثر دمای 60 درجه سانتی‌گراد خشک کرد که در این حال به رنگ زرد روشن می‌مانند و بوی آن‌ها عسلی است.

10 خاصیت شگفت انگیز گل ماهور (خرگوشک) در طب سنتی

یک مطالعه منتشر شده در بایگانی کودکان و نوجوانان در سال 2001 نتیجه گیری کرد که یک قطره گوش گیاهی حاوی گل ماهور درست به اندازه قطره های بی حسی گوش، موثر هستند. مردم همچنین از روغن گل ماهور استفاده می کنند تا به طور طبیعی عفونت های گوش سگ خود و دیگر مشکلات سلامتی را با موفقیت درمان کنند. درست است – فراموش نکنید که درمان های طبیعی را می توان بر روی حیوانات نیز انجام داد.

2. درمان بورسیت با خرگوشک
بورسیت به معنای التهاب بورس است. بورس ها کیسه های بافتی ظریفی هستند که عمدتا در اطراف مفاصل قرار داشته و وظیفه آنها تسهیل حرکت تاندون ها بر روی استخوان مجاور است. شایع ترین مکان برای رخ دادن این مشکل شانه، آرنج و ران می باشد.

برای درمان این مشکل شما می توانید به راحتی از خواص گل ماهور استفاده کنید، برای اینکار تنها کافی است تا یک پارچه را به دمنوش این گیاه آغشته کنید و سپس بر روی قسمت هایی که احساس درد می کنید، قرار دهید. این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی اش می تواند به خوبی به شما کمک کند.


با این حال توصیه می کنیم که از این راه استفاده نکنید، یا اگر هم که مجبور به این کار هستید، بهتر است دفعات سیگار کشیدن را کاهش دهید. باید دقت داشته باشید که با استفاده از این طریق شما کمترین بهره را از این گیاه مفید خواهید گرفت. اگر سیگاری هستید و دارای احتقان ریه می باشید، مسلما استفاده از این گیاه بهتر از تنباکو است.

همچنین بخوانید:

روغن خرگوشک : خواص شگفت انگیز روغن خرگوشک برای سلامتی

5. برطرف کردن مشکلات خواب با گل ماهور
بی خوابی از جمله مشکلاتی است که روز به روز مردان و زنان بسیاری را در سنین مختلف گرفتار می‌کنند. به جای خوردن قرص‌های خواب شیمیایی، برای مبارزه با بی خوابی‌های شبانه می‌توانید به دمنوش گل ماهور متوسل شوید. این دمنوش مانند یک داروی آرام‌بخش طبیعی عمل می‌کند و اعصاب‌تان را آرام می‌کند.

8. تسکین وضعیت‌های پوستی با گل ماهور
به غیر از دمنوش گل ماهور، جهت تسکین شمار مختلفی از وضعیت‌های پوستی می‌توانید از روغن گل ماهور نیز استفاده کنید. این روغن می‌تواند برای درمان تاول، زخم، و بریدگی‌های کوچک معجزه کند. در حقیقت، می‌توانید دمنوش برگ گل ماهور را نیز روی زخم‌ها و بخش‌های آسیب دیده‌ی پوست نیز بمالید. این دمنوش دارای اثر آرام‌بخشی روی پوست است. مالیدن ترکیب گل ماهور و روغن زیتون نیز می‌تواند به سرعت چنین وضعیت‌هایی را درمان کند.

9. تسکین درد مفصل و اسپاسم ماهیچه
برخی معتقدند، خواص ضد التهابی دمنوش ماهور، این دمنوش گیاهی را به دارویی ایده‌آل برای درمان درد مفصل تبدیل کرده‌اند. این گیاه دارویی می‌تواند التهاب را بر طرف کند، و هم‌چنین برای درمان اسپاسم ماهیچه به کار رود.

10. درمان بیماری آسم با گیاه خرگوشک یا گل ماهور
استفاده از دمنوش گل ماهور می‌تواند برای آدم‌های مبتلا به بیماری آسم نیز مفید باشد. به این منظور می‌توانید این دمنوش را نوش جان کنید، یا حتی بخار متصاعد از برگ‌های این گیاه را در آب داغ استنشاق کنید. هم‌چنین، گل ماهور برای درمان گرفتگی بینی نیز مفید است. به علاوه، با استفاده از برگ‌های خشک این گیاه دارویی حتی می‌توانید سیگارهای گیاهی و بی ضرر بسازید!

6. تسکین بیماری سل با خرگوشک
امروزه، مطالعات زیادی در خصوص کاربرد گل ماهور برای درمان بیماری سل، بیماری‌های پوستی، و حتی بیماری جذام به عمل آمده‌اند. برخی از این مطالعات نیز نتایج قطعی و مثبتی را نشان داده‌اند. ولی آیا می‌دانستید، در قرن شانزدهم، از گل ماهور برای درمان برخی موارد بیماری سل استفاده می‌کردند؟

هم‌چنین، آزمایشی که در قرن نوزدهم در شهر دوبلین به عمل آمد، نشان داد این گیاه دارویی قادر است به مبارزه علیه این بیماری کمک کند. گل ماهور دارای خواص اکسپکتورانت و ضد باکتری است؛ البته، برای تایید خواص این گیاه برای درمان بیماری سل مطالعات بیش‌تری مورد نیاز است.

7. فواید مصرف گل ماهور در جهت درمان و بهبود مشکلات گوارشی
نوشیدن دمنوش گل ماهور می‌تواند به مبارزه علیه برخی وضعیت‌ها و مشکلات گوارشی کمک کند. این دمنوش می‌تواند مشکلات آدم‌های مبتلا به اسهال و یبوست را تسکین دهد. هم‌چنین، دمنوش گل ماهور به مقابله علیه مشکلات مربوط به اجابت مزاج و دفع آسان سموم از بدن نیز کمک می‌کند.

خواص دم کرده گل ماهور
دم کرده گل‌ماهور

سال‌هاست که از گل ماهور برای درمان بیماری‌های مرتبط با سیستم تنفسی استفاده می‌شود. دم کرده گل این گیاه ناراحتی تنفسی مانند آسم، سرفه های مزمن و ذات‌الریه را درمان می‌کند و خلط آور است. علایم بیماری‌هایی مانند اسهال، بواسیر و عفونت مثانه را بهبود می‌دهد و با انگل‌ها مقابله می‌کند.

دم کرده آن استرس و کم خونی را برطرف می‌کند.
خاصیت ضداسپاسمی آن گرفتگی معده را رفع می‌کند.
این گل برای نرم شدن پوست آسیب دیده مفید است.
سرشار از کلسیم، کرومیم، کبالت، منیزیم، نیاسین، فسفر، سیلیکون، سدیم، ویتامین A و C است.

در معالجه تب یونجه موثر است.
ترکیبی از روغن زیتون و دم کرده آن، گوش درد را درمان می کند.
طرز مصرف گل ماهور به صورت خشک و تازه
می‌توان مقداری از گل‌های تازه یا خشک این گیاه را بعد از دم کردن در یک لیتر آب، صاف کرد و روزانه، 3 تا 4 فنجان نوشید. جوشانده‌ی آن، بیشتر جهت استعمال خارجی تهیه می‌شود.

در مورد سرماخوردگی، گرد را می‌توان به صورت انفیه به بینی کشید و همچنین می‌توان گیاه را به مدت یک هفته، در نیم لیتر روغن زیتون یا روغن بادام شیرین و نیم لیتر الکل قرار داده و به جهت مداوای رماتیسم و سرماخوردگی به صورت استعمال خارجی به کار برد.

دم کرده گل‌های این گیاه تسکین دهنده قوی است و برای درمان میگرن از آن استفاده می‌شود.
آب این گیاه و پودر تهیه شده از ریشه های خشک آن زگیل را از بین می‌برد.
دم کرده آن خواب آور است.
مالیدن دم کرده برگ آن روی زخم باعث بهبود عفونت می‌شود.
معروفیت درمانی این گیاه، بیشتر مربوط به تأثیر آن در معالجهء سرماخوردگی، آنژین و برونشیت است. به علت تأثیر آرامش‌بخش این گیاه، جهت تسکین حالت‌های عصبی، اضطراب، اختلال‌های ضربان قلب و ناراحتی‌های معده نیز استفاده می‌شود
عملکرد غده تیروئید را بهبود می‌بخشد، بیمارانی که در مرحله درمان هستند قبل از مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنند.
خاصیت خلط آور دارد.
التهاب نای را درمان می‌کند.
مصرف آن به افرادی که از ناراحتی گوارشی مانند بواسیر، یبوست، اسهال و عفونت مثانه رنج می‌برند، توصیه شده است.
در از بین بردن کرم‌های روده ای موثر است.
گزش حشرات و تاول را درمان می‌کند.
روغن آن عفونت‌های میکروبی و بیماری‌ها را از بین می‌برد.
عفونت ادراری را برطرف می‌کند.




بازدید : 276
نویسنده : وبلاگ نارگون

داروی امام رضا (ع) یک داروی جامع است که برای بیماری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از داروی امام رضا (ع) برای بهبود بیماری های زیر می توان استفاده کرد. با دلگرم همراه شوید.

16 - جامع + آب زنیان

دو قاشق غذاخوری زنیان را دو لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند پس از صاف کردن با یک فندق جامع شب قبل از خواب میل کنید

17 - جامع + آب انیسون

دو قاشق غذاخوری انیسون را دو لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند پس از صاف کردن با یک فندق جامع شب قبل از خواب میل کنید

18 - جامع + آب افتیمون

دو قاشق غذاخوری افتیمون را دو لیوان آب جوشانده جراحی دامپزشکی تا یک لیوان باقی بماند پس از صاف کردن با یک فندق جامع شب قبل از خواب میل کنید

19 - جامع + آب سیب

یک فندق جامع را با یک لیوان آب سیب میل کنید


فرفیون 2 واحد
عسل کف گرفته شده 2 برابر وزن مجموع
روش ساخت داروی امام رضا

زعفران و عاقرقرحا و سنبل الطیب و هل، بذرالبنج، خربق سفید، فلفل سفید را به اندازه نیاز به مقدار مساوی تهیه گردد.
فرفیون دو برابر وزن یکی از آن‌ها تهیه گردد
همه با هم ( نه جداگانه) به صورت نرم آسیاب شوند، اگر درشت آسیاب شود خوب نیست، سپس آنها را با الک ریز الک کنند و همه را با هم مخلوط کنند.
با توجه به اینکه فرفیون حالت چسبندگی دارد بهتر است جداگانه آسیاب شود و بعد به مجموع اضافه شود.
سپس مجموع را با دوبرابر عسل کف گرفته شده مخلوط میکنیم.
طریقه مصرف داروی جامع امام رضا (ع)

1 - جامع + آب زیره سیاه (کمون)

دو قاشق غذاخوری زیره سیاه را در دو لیوان آب جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند و پس از صاف کردن با یگ گندم جامع شب قبل از خواب مصرف شود

2 - جامع امام رضا(ع) + آب انقوزه

به اندازه 2 نخود ( مقدار خیلی کم ) از انقوزه را در یک لیوان آب جوش حل کرده و پس از صاف کردن همراه یک فندق جامع مصرف شود

20 - جامع + آب هویج (زردک)

یک فندق جامع را با یک لیوان آب هویج شب قبل از خواب میل کنید

داروی امام رضا چیست؟ 30 روش برای مصرف داروی امام رضا

مشاهده
داروی جامع امام رضا علیه السلام چیست؟

از محمد بن علی رنجویه طبیب از عبدالله بن عثمان و او از اصحاب امام جواد(ع) نقل میکند:

شکایت کردم به سوی امام جواد (ع) که به سردی معده مبتلا هستم و از تپش قلب . ایشان فرمود:

شما کجایید از داروی پدرم و این داروی جامع است. عرض کردم: این دارو چیست؟ فرمود: این داروی معروفی است بین شیعیان (پس چگونه است که ما اصلا آن را نمیشناسیم؟)

عرض کردم: من هم یکی از شیعیان هستم، به من یاد بده تا مردم را با آن درمان کنم فرمود:

زعفران و عاقرقرحا و سنبل الطیب و قاقله، بنج و خربق ابیض و فلفل سفید همه آنها به طور مساوی هستند و اندازه ندارند و ابرفیون دوبرابر باقی است سپس همه با هم آسیاب می‌شوند بعد با یک پارچه ابریشم الک کنید، سپس دوبرابر وزن مجموع عسل کف گرفته شده با آن مخلوط شود. کسی که سردی معده دارد یک دانه گندم با آب زیره پخته مصرف کند خوب میشود باذن الله تعالی

ترکیبات اصلی داروی امام رضا

زعفران 1 واحد
عاقرقرحا 1 واحد
سنبل الطیب 1 واحد
هل 1 واحد
بذرالبنج 1 واحد
خربق سفید 1 واحد
فلفل سفید 1 واحد

3 - جامع امام رضا(ع) + آب گرم

سه شب پشت سر هم موقع خواب به اندازه یک نخود با یک لیوان آب جوشیده ولرم شده (فاتر) مصرف شود

4 - جامع + آب رازیانه گرم

بهتر است در جامع عاقرقرحا ترکیب نشود و مقدار عسل برابر وزن کل باشد

دو قاشق غذاخوری رازیانه را در دو لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند و پس از صاف کردن یک گندم جامع امام رضا را در دهان گذاشته و با آب رازیانه گرم، شب قبل از خواب میل شود.

5 - جامع + آب کرفس

یک کیلو کرفس را خرد کرده و درون ظرفی ریخته شود و روی آن آب ریخته شود سپس جوشانده شود تا یک لیوان باقی بماند و پس از صاف کردن با یک گندم جامع امام رضا(ع) مصرف


10 - جامع + آب سداب یا ترب

روش مصرف (سداب): دو قاشق غذاخوری سداب را در دو لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند و پس از صاف کردن یک فندق داروی جامع امام رضا را در دهان گذاشته و با آب سداب شب موقع خواب میل شود.

روش مصرف ( آب ترب): یک کیلو ترب، ترجیحا ترب سفید را پس از ریز کردن در چهار لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند و پس از صاف کردن، یک فندق جامع را در دهان گذاشته و با آب ترب شب موقع خواب میل کنید

11 - جامع + عسل

روش مالیدنی: یک فندق داروی جامع را با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کرده روی زخم بمالید و یک شبانه روز بماند.

روش تزریقی : جامع + سی برابر جامع عسل مخلوط کنید و با سرنگ در مقعد یا واژن تزریق گردد

روش خوراکی: یک فندق جامع را با یک قاشق مرباخوری عسل صبح ناشتا میل شود ( میتوانید جامع و عسل را با آب فاتر مخلوط کرده و میل کنید )

12 - جامع+ آب سقمونیا

به اندازه 2 نخود ( نهایتا 2 گرم) از سقمونیا را در یک لیوان آب جوش حل کرده و پس از صاف کردن همراه با یک فندق جامع میل شود

6 - جامع + آب مرزنجوش

آب مرزنجوش از دو طریق به دست می‌آید ، اگر تازه باشد میتوان با فشردن آب آن را گرفت اما اگر خشک است 2 قاشق مرزنجوش را در دو لیوان آب بجوشانید یک لیوان که شد استفاده کنید

قطره مرزنجوش: مطابق مراحل فوق آب مرزنجوش را بگیرید 5 قطره وبا یک گندم جامع مخلوط کنید و در هر بینی 3 قطره بریزید

برای هربار استفاده باید دوباره مقدار یک گندم از داروی جامع را با آب مرزنجوش حل کنید نه اینکه یکبار این دارو را درست کنید و مدتی از آن استفاده کنید.

7 - جامع + آب سرد و سرکه انگور

به اندازه یک دانه گندم یا جو از داروی امام رضا (ع) را به همراه یک لیوان آب سرد و نصف استکان سرکه انگور طبیعی مصرف کنید

8 - جامع + آب مورد

دو قاشق غذاخوری مورد در دو لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان باقی بماند پس از صاف کردن یک فندق از داروی جامع را در دهان گذاشته و با آب مورد شب قبل از خواب میل کنید

9 - جامع + آب زعفران

نصف قاشق چای خوری زعفران را دم کنید و یک فندق جامع را با آن مخلوط کرده و روی موضع درد ( پهلو و قلب) مالیده و شب تا صبح بماند.


13 - جامع + آب انگور

یک فندق جامع امام رضا(ع) را با یک لیوان آب انگور شب قبل از خواب میل کنید

14 - جامع + آب انار

یک فندق جامع را با یک لیوان آب انار شب قبل از خواب یا صبح ناشتا میل کنید
همچنین مطالعه نمایید
مرکب چهار- حب البلسان

15 - جامع + آب کاسنی

دو قاشق غذاخوری کاسنی را دو لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند پس از صاف کردن با یک فندق جامع شب قبل از خواب میل کنید




بازدید : 277
نویسنده : وبلاگ نارگون

روغن گیاهی از دیرباز مورد توجه اطبا برای درمان و مراقب از پوست و مو بوده است. میتوان به جرات گفت که یکی از روش های درمانی که با گذر زمان تغییر آنچنانی نکرده و شاید قدری به تعداد محصولات خانواده اش اضافه شده همان روغن گیاهیست.


قیمت کاشت مو بدیهی است که ریزش و کم پشتی موی فرد، منجر به کاهش اعتماد به نفس و نارحتی او میگردد و این دسته از افراد همیشه به دنبال راهکاری هستند تا فرآیند ریزش موی خویش را به تعویق انداخته و در عین حال رشد موی خود را احیا بخشند. جالب است که بدانید ماساژ پوست سر و همچنین موی با روغن گیاهی برترین روش درمانی برای رفع این مشکل است. خرید روغن رویش مجدد مو و روغن افزایش ضخامت مو دقیقا همان انتخاب هایی هستند که توانایی کاهش و توقف ریزش مو و در عین حال رشد مجدد را دارند. در واقع این روغن ها علاوه بر خاصیت ترمیم کنندگی موجبات رشد سریع مو را فراهم ساخته و عدم ریزش را سبب میشوند.

و در نهایت آنچه که برای ما واضح است تاثیر بسیار مطلوب استفاده از روغن گیاهی در جهت مراقبت از پوست و مو است. روغن گیاهی به راحتی قادر به کنترل چربی پوست و مو است و با خواص درمانی خود میتواند شرایط لازم برای تغذیه پوست مو، افزایش ضخامت، کاهش شکنندگی و جلوگیری از ریزش را فراهم سازد.

تاثیرات روغن های ترکیبی گیاهی در مراقبت از پوست و مو

شاید همیشه شنیده باشید، هرگاه مثلی برای موی پرپشت و زیبا بخواهیم بزنیم، موهای هندیان همان مثلی است که خواهیم گفت. هندیان از دیرباز دارای موهای پرپشت، بلند و ضخیمی بوده اند. دلیل این حجم مو، استفاده از روغن های گیاهی و اهمیت بسیار به نگه داری از موی است.

هندیان توجه زیادی به شانه زدن و خشک کردن موهایشان میکنند. آن ها هرگز موی خیس را شانه نمیکنند و اجازه میدهند که به صورت طبیعی و بدون دخالت عوامل مصنوعی مثل سشوار خشک میکنند.

تاثیرات روغن های ترکیبی گیاهی در مراقبت از پوست و مو

اما در درجه اول طب سنتی هندی است که تکلیف سلامت موهای هندیان را روشن میکند. هندیان با توجه به طب آیورودا یا همان طب سنتی هندی تاکید بسیاری بر استفاده از روغن نارگیل و ماساژ روزانه موی با آن دارند. بنا به اعتقاد هندیان ماساژ روزانه مو با روعن منجر به پرپشتی مو میگردد، زیرا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و خاصیت درمانی دارد که منجر به ترمیم ساقه موهای آسیب دیده میگردد.


محصولاتی همچون خرید روغن گیاهی مو ، روغن ابرو و روغن افزایش ضخامت مو از اعضای همین خانواده هستند که با مرور زمان تنها به تکامل روغن گیاهی افزوده اند.

روغن گیاهی پایه میوه دارد. خواص میوه ها بر همه ما روشن است. میوه علاوه بر طعم عالی خود حاوی روغن هایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. این روغن ها در دانه های خوراکی بسی بیشتر بوده. روغن‌ های استخراج ‌شده از برخی از میوه‌ها و دانه های خوراکی در دل میوه ها، خواص درمانی فراوانی برای پوست و مو دارند.

مواد مغذی فراوان در دانه های خوراکی منجر به تولید روغن گیاهی همان دانه یا میوه میگردد و عملیات رطوبت رسانی به پوست و مو و جوانسازی را سبب میگردد. به گونه ای که استفاده از داروهای شیمیایی ترمیمی در کنار محصولات و فرآورده های طبیعی روغن گیاهی مضر و نا امن تلقی میشوند.

ما امروزه شاهد محصولات آرایشی بهداشتی بسیاری هستیم که ادعای استفاده از روغن گیاهی را دارند. اما باید توجه داشت که استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی، همیشه همان نتایجی را در پی نخواهند داشت که تبلیغ میکنند و گاهی حتی خطراتی را با خود به همراه خواهند داشت.

برای تقویت پوست و مو بهتر است که همیشه به سراغ روغن گیاهی و طبیعی رفته و طراوت و شادمانی را به پوست بازگرداند. مخصوصا در برخی از فصول سال که استفاده از روغن ها ضروری میشود. برای این مورد مثالی خواهیم آورد:


روغن افزایش ضخامت مو

مراقبت از پوست و مو با روغن گیاهی
اگرچه موها جزوی از بخش زنده بدن محسوب نمیشوند، با این حال پرتوهای زیانبار خورشید بر روی آن تاثیر منفی خواهند گذاشت و منجر به شکنندگی و موخوره میگردد. مو همانند پوست قدرت ترمیمی بسیار سریع ندارد و رویش مجدد موی به دور از بیماری و خشکی زمان زیادی را طلب میکند.

پس باید چاره ای دیگر اندیشید تا مو آسیب نبیند. برای محافظت از شکنندگی مو در برابر پرتوهای نور خورشید میتوان از روغن گیاهی ضد شکنندگی و روغن افزایش ضخامت مو استفاده کرد. حتی برخی دیگر از موهای بدن همچون ابرو و مژه نیز میتوانند توسط روغن های گیاهی تقویت شوند.

تاثیر روغن گیاهی در مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان
مراقبت از پوست و مو در فصول مختلف سال کاملا متفاوت است. فرقی ندارد که جنس مو و پوست شما چیست. چرب، خشک، شکننده یا معمولی. به هرحال هر فصل منجر به تغییرات متعدد در ساختمان ژنی شما میشود و قطعا بهتر است که با تغییر فصل روش های مراقبت از پوست و موی خود را تغییر دهید. برای نمونه در این مقاله گذری خواهیم داشت بر مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان. تابستان فصل شستشوهای زیاد و استفاده از مواد شوینده است. استفاده زیاد از محصولات شوینده میتواند آسیب جدی به ساختمان پوست و مو وارد کند.

لذا روغن گیاهی نقشی موثر در حفظ کیفیت جنس پوست و مو، افزایش ضخامت مو ، مژه و ابرو(خرید روغن برای ابرو)خواهد داشت. تصور عامیانه غلطی وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده از روغن گیاهی برای ابرو و مژه منجر به ریزش میشود.

در صورتی که روغن گیاهی مصارف متنوعی دارد و یکی از مصارف مهم آن محافظت از ابروها، مژه ها و مو است. این مهم درباره سلامت پوست نیز صادق است. روغن گیاهی با خواص مغذی و طبیعی خود توانایی درخشان سازی و طراوت پوست را دارد. اگر پوستی خشک در معرض آفتاب، شویندگی و اضطراب دارید، قطعا روغن گیاهی، انتخابی درخور به جهت مراقبت از پوست شکننده شما خواهد بود. پیشنهاد ما ماساژ روزانه پوست است، بهتر است که پوست تمیز به صورت روزانه مستمر توسط روغن طبیعی ماساژ داده شود و سپس با آب ولرم شستشو داده شود.

 




بازدید : 277
نویسنده : وبلاگ نارگون

در بیشتر خاک های معتدل به خوبی عمل می کند، اما ترجیح می دهد یک خاک شنی غنی از خاک یا یک خاک آهکی و یک موقعیت آفتابی باز نیاز دارد.

تاتوره به علف هرز در شرایط مناسب تبدیل می شود و در بعضی از کشورها تحت کنترل قانونی قرار گیرد.

کنترل دشوار است زیرا گیاه مقاوم به علف کش های معمولی است. آلودگی گندم، چاودار، گندم سیاه و سبزیجات با دانه های Datura stramonium که منجر به مسمومیت شده است گزارش شده است.

هیسسیامین، آتروپین و اسکولوآمین، آنتی کولینرژیک هستند، بویژه آنتی مهارکینیک. آنها به صورت رقابتی و برگشت پذیری مهارکننده استیل کولین انتقال دهنده عصبی از اتصال به گیرنده های muscarinic خود را عمل می کنند و این آنتاگونیسم منجر به اثرات سمپاتومیتی مانند در اندام می شود.

هیوس سامیین برای تسکین علائم اختلالات گوارشی مختلف از جمله اسپاسم، زخم معده، سندرم روده تحریک پذیر، پانکراتیت، کولیک و التهاب مثانه استفاده می شود. همچنین برای از بین بردن برخی از مشکلات قلب، برای کاهش تولید بیش از حد بزاق و کنترل برخی از علائم بیماری پارکینسون مفید است
21 خاصیت روغن تاتوره + 26 فایده دارویی و درمانی تاتوره کدامند ؟

مشاهده
بهترین زمان برای برداشت برگ 8 هفته پس از کاشت است، زیرا محتوای آلکالوئیدها در آن زمان بیشتر است. همچنین توصیه می شود که برگ ها را در صبح زود یا دیر بعد از ظهر برداشت کنید.

نسبت هیوستاییام / اسکوپولامین در گیاه تحت تأثیر مرحله رشد گیاهان است. گیاهان جوانتر اسکاپولامین اصلی آلکالوئید است، در حالی که هیوسیایین اغلب زمانی شروع به رشد گل آلکالوئید غالب می شود.

آلکالوئیدها در ریشه ها تولید می شوند و به برگ ها، گل ها و در نهایت میوه منتقل می شوند.

روغن تاتوره و خواص آن
روغن تاتوره جزء روغن های گیاهی می باشد.

ضد درد
ضد عفونی کننده
از بین برنده ترشح زیاد اسید معده
از بین برنده درد کبد
از بین برنده عرق های شبانه
از بین برنده حمله های سیاه سرفه
درمان کننده آسم
ضد سرفه
بی حس کننده
آرامش بخش
التیام دهنده زخم ها
درمان کننده سوختگی ها
تسکین دهنده دردهای قلبی ، تپش قلب و پریشانی
14. از بین برنده نفخ
کافیست پس از غذا ۳ الی ۵ قطره روغن تاتوره را به همراه آب گرم میل نمایید.

15. از بین برنده درد های قاعدگی
کافیست ۷ الی ۱۰ روز قبل از قاعدگی به صورت روزانه ۲ الی ۳ قطره از روغن تاتوره را به همراه آب گرم میل نمایید.

16. درمان کننده گوش درد
کافیست چند قطره از روغن تاتووره را داخل سوراخ های گوش خود بچکانید .

17. درمان کننده ریزش مو
کافیست شب ها قبل از خواب کف سر خود را با روغن تاتوره ماساژ داده و صبح روز بعد موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو نمایید .

آنها ضربان قلب را افزایش می دهند، باعث آرامش و مهار موتور در عضلات صاف، کاهش ترشحات و ایجاد انقباض عضلات چشم می شوند. اگرچه هیوز سایمین فعالیت قویتری نسبت به آتروپین یا اسکوپولامین دارد، آتروپین بیشتر تهیه و استفاده می شود. اگر چه در دوزهای پایین برای درمان افسردگی و آرام بخش مفید است، اما در دوزهای بالا باعث تحریک قابل ملاحظه ای می شود: تحریک، انحراف، رفلکس های هیجانی، توهم، دلیری، اختلال روانی و بی خوابی

18. از بین برنده شوره سر
کافیست ۲ الی ۳ ساعت قبل از استحمام کف سر خود را با این روغن ماساژ دهید و سپس کلاه مخصوص رنگ بپوشید . سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو نمایید.

19. خواب آور
کافیست ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از خواب ۳ الی ۵ قطره از روغن تاتوره را به همراه آب ولرم میل نمایید .

20. درمان کننده بواسیر
کافیست مقعد خود را با ۱ تکه پنبه آغشته به روغن تاطوره ماساژ دهید و سپس استراحت نمایید.

21. ضد عفونی کننده کبد
کافیست قبل از صرف غذا ۲ الی ۳ قطره از روغن تاتوره را به همراه آب گرم میل نمایید.

خواص روغن تاتوره

فواید بی نظیر تاتوره چیست ؟
تاتوره حاوی آلکالوئیدهای تروپان است که برای بسیاری از گیاهان خانواده Solanaceae رایج است. کل گیاه سمی است، به خصوص برگ و دانه. در طول سالها تعداد زیادی از کاربرد های سودمند و مشکوک برای این گیاه یافت شده است.


تاتوره یک گیاه دارویی تلخ است که درد را کاهش می دهد و باعث بهبودی می شود
تاتوره سابقه طولانی به عنوان داروی گیاهی شناخته شده است، که به ویژه برای درمان درد قفسه سینه، از جمله آسم، سرفه، سل و برونشیت شناخته شده است. با این حال، این یک گیاه بسیار سمی است و در بعضی از کشورها محدودیت های قانونی دارد
تاتوره باید با احتیاط شدید و تنها تحت نظارت پزشک متخصص استفاده شود، از آنجا که تمام قسمت های گیاه بسیار سمی هستند و تفاوت بین دوز دارویی و دوز سمی بسیار کوچک است

به صورت پزشکی، از روغن تاتوره ها می توان برای درمان مانند آسم، گرفتگی عضلات و بیماری پارکینسون استفاده کرد. طبق سنت، تاتوره نیز منبع سمی است که در مدت زمان طولانی در بدن قرار می گیرد و قربانی طولانی تر می شود.
شربت تره و تاتوره نیز ادعا شده است که شجاعت و توانایی را افزایش دهد، اما در واقع برای انجام این آزمایش، اگر واقعا این کار درست باشد، حقیقتا احمقانه است.

دوزهای بیش از حد موجب سرگیجه، خشکی دهان، توهم و کما می شوند
غلظت آلکالوئید کل در برگ ها 0.2-0.5٪ است. هیوسسیامین ترکیب اصلی است در حالی که ترکیبات جزئی شامل اسکوپولامین، آپواتروپین، آتروپین، تروپون، بلادونین و ترکیبات جزئی هیدروسیامین N-oxide هستند. بیش از 70 آلکالوئید در بخش های مختلف گیاه شناخته شده اند




آشنایی با خواص فوق العاده صمغ درخت کاج
نوشته شده در یک شنبه 14 دی 1399
بازدید : 277
نویسنده : وبلاگ نارگون

صمغ درخت کاج در تنه و شاخه‌های درخت بیشتر از سایر قسمت‌ها است و معمولا لزج، نیمه مایع، شفاف و به رنگهای زرد مایل به سبز یا قرمز عقیقی است. طعم این صمغ تلخ و بوی آن تند و نافذ است و طبیعت آن سرد و خشک می‌باشد.

به عقیده باستان‌شناسان، اجداد ما از صمغ درختان- به‌خصوص درخت کاج - برای جویدن (لذت بردن)، تمیز، خوشبو و خنک کردن دهان و دندان استفاده می‌کردند. اولین آدامس تجاری هم با همین الگو در دهه 1840 ساخته شد.

صمغ کاج با بهبود وضعیت گردش خون، می‌تواند بسیاری از عوارض دیابت را هم کاهش دهد. درضمن آنتی اکسیدان خاصی در این ماده وجود دارد که می‌تواند از سلول‌های رگ‌های خونی- به خصوص رگ‌های کره چشم - در برابر آسیب‌ها محافظت کند.

الکل معدنی یک حلال بر پایه چربی است که برای رقیق کردن رنگ از آن استفاده می‌شود و معمولاً در برخی خانه ‌ها یافت می‌شود. الکل معدنی برای تمیز کردن صمغ درخت از ماشین مؤثر است. برای این منظور پارچه ‌ای را به آن آغشته نموده و بر روی ناحیه صمغی ماشین بچکانید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که صمغ پاک شود و سپس ماشین را بشویید.
پاک کردن صمغ درخت از وسایل و لوازم چوبی

separator line

بیشتر بخوانید:

میوه کاج : ۱۴ خاصیت درمانی میوه درخت کاج

۱۰ خاصیت شگفت انگیز عصاره گیاهی کاسیا

فواید باورنکردنی عصاره چای سبز که نمی دانستید!

آشنایی با خواص فوق العاده صمغ درخت کاج

مشاهده
«رتینوپاتی» یکی از عوارض دیابت است که به این رگ‌ها آسیب می‌رساند و باعث ضعف بینایی می‌شود. دانشمندان معتقدند که یک رژیم غذایی حاوی صمغ کاج می‌تواند این عارضه را تا حد زیادی بهبود دهد.

ولی لطفاً شما سرخود، صمغ کاج را به خورد دیابتی‌های عزیز ندهید و صبر کنید تا پژوهشگران بعد از کامل شدن تحقیقاتشان، این ماده را به شکل مناسبی برای این بیماران تجویز کنند!

صمغ

صمغ درخت کاج چیست؟
زنگبارى نام فارسی صمغ درخت کاج است و در زبان عربی به آن قلقونیا و در کتب مختلف قدیمی به آن راتیناج ، راتیج و راطیانا گفته می شود، این اسامى یونان بوده و با کلمه رزین هم ریشه است.

در کشورهای غربی به این ماده تربانتین مى گویند و از تقطیر آن اسانس ‍ تربانتین به دست مى آید و به باقیمانده آن کلوفان مى گویند و این همان صمغى است که روى آرشه ویلون مى کشند تا صداى آن صاف شود. از رقیق شده اسانس تربانتین براى پانسمان زخمهاى غانغاریا و زخمهاى سیاه شده و خوره اى به کار می رود.

خواص درخت کاج بی شمار است و از اجزای آن استفاده های متفاوتی می شود. برخی عقیده دارند درختانى که خزان نمى کنند، داراى ماده اى هستند که مقاومت انسان را زیاد مى کند و از این رو، صمغ درخت کاج از گذشته تاکنون برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است و البته ناگفته نماند که این ماده جایگاه خوبی نیز در صنعت دارد.

در صورتی‌ که صمغ درخت بر روی لوازم چوبی یا پارکت ریخته است باز هم می‌توانید آن را تمیز کنید. به جای این که از مواد شوینده بسیار قوی و یا ساییدن پارکت برای پاک کردن صمغ استفاده کنید، می‌توانید از صابون‌ روغنی مورفی رفیق نشده استفاده کنید. محلول‌های بر پایه چربی بقایای صمغ را نرم میکنند و باعث میشوند لکه آسان‌تر تمیز شود. توجه داشته باشید پاک کردن صمغ درخت از روی هر سطحی کار سختی است به خصوص در صورتی که سفت شده باشد. بنابراین پیش ‌از این که وضعیت بدتر شود با روش‌های گفته شده صمغ را پاک کنید.


مصرف دارویی صمغ درختان کاج
از صمغ درخت کاج یا زنگباری در تهیه مرهم‌هایی که دردهای رماتیسمی، کوفتگی، سرمازدگی و ضرب دیدگی را التیام می‌دهند، استفاده می شود.

صمغ کاج با بهبود وضعیت گردش خون، می‌تواند بسیاری از عوارض دیابت را هم کاهش دهد. این صمغ یکی از ترکیبات مفیدی است که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های خاص و فراوان مانع از وارد شدن آسیب به سلول های عروق خونی شده و بخصوص از عروق موجود در انتهای کره چشم محافظت می کند.

به عقیده باستان‌شناسان، در گذشته از صمغ درخت کاج برای جویدن (مثل آدامس)، تمیزکردن، خوشبو و خنک کردن دهان و دندان استفاده می‌شده است. اولین آدامس تجاری هم با همین الگو در دهه 1840 ساخته شد.

صمغ کاج


صمغ درخت کاج را با فلفل ذوب کنید که این مخلوط مرهم خوبى براى بواسیر مى باشد.

مصرف صنعتی صمغ درختان کاج
صمغ درخت کاج در صنعت کاربردهای مختلفی دارد مثلاً برای تهیه فیلم عکاسی، استون، الکل، مواد اولیه صابون و لاستیک از آن استفاده می‌شود.
صمغ کاج به عنوان مواد کاربردی در صنعت چرم سازى ، گونى سازى ، واکس سازى و رنگ سازى مصرف مى شود.
همچنین براى جلوگیرى از خطر انفجار کمى از این صمغ را با هیدروژن مایع مخلوط می کنند.
عوارض جانبی صمغ درخت کاج
افراط در خوردن راتیناج تولید سنگ مثانه می کند و همچنین باعث ضعیف شدن نیروی جنسی می شود.

مصرف صمغ درخت کاج در طب سنتی
مصرف 5/2 گرم صمغ درخت کاج با زرده تخم مرغ و همچنین با سوپ سبوس ‍ گندم ، جهت سرفه مزمن و تنگ نفس و معالجه سل و جراحات ریه مفید است.
مکیدن این ماده جهت از بین بردن خلط سینه و جذب فضولات بینى سودمند است.
اگر مقدارى از صمغ درخت کاج را در سر قلیان گذاشته ، و دود آن را بکشید، جهت تنگ نفس و جراحات سینهنتایج عالى دارد و براى این کار بهتر است که روز اول یک مرتبه ، روز دوم دو مرتبه ، روز سوم سه مرتبه آن را بکشید.
صمغ کاج را با خرفه مخلوط کرده و در آفتاب خشک کنید، این مخلوط برای براى زکام ، و معالجه تب راجعه سودمند است.
ضماد صمغ درخت کاج جهت التیام جراحات و از بین بردن خارش، جرب، سختى پوست، فتق و بواسیر و گل مژه مفید است.
اگر این صمغ را با روغن کتان مخلوط کرده روى زگیل گوشتى و پنبه بگذارید و آن را از بین مى برد و مالیدن این روغن در روى شقاق و بواسیر مفید مى باشد و براى معالجه کجى ناخن تجویز مى شود.
روشهای پاک کردن صمغ درخت کاج
ممکن است شما نیز در حالی که در حال گردش در طبیعت یا پرسه زدن بین درختان بوده اید تجربه چسبیدن صمغ به لباس یا پوست را داشته باشید. تمیز کردن آن کار سخت و پر زحمتی است که برخی افراد را از پاک شدن آن ناامید میکند.

هیچ چیزی بدتر از چسبیدن صمغ به موها نیست. برای پاک کردن آن میتوانید از کره بادام زمینی استفاده کنید. چربی کره بادام زمینی به تجزیه صمغ و جدا شدن آن کمک میکند و میتوانید به راحتی موها را شانه کرده و صمغ را خارج کنید. برای این کار نواحی ضمغی شده را با کره بادام زمینی بپوشانید و با استفاده از سشوار گرم، صمغ را نرم کنید. سپس موها را شانه کنید و طبق روال همیشه آنها را بشویید. سس مایونز نیز همین تاثیر را دارد. بگذارید مایونز چند دقیقه بر روی موها بماند، سپس موها را شسته و شانه کنید.

پاک کردن صمغ درخت از لباس
پاک کردن صمغ درخت از لباس کار آسان‌تری است و می‌توانید از الکل صنعتی برای این منظور استفاده کنید. برای این کار خیلی راحت تنها کافی است ناحیه صمغی را به الکل آغشته کنید تا از لباس جدا شود. سپس لباس را در ماشین لباس‌شویی قرار داده و طبق روال و با شوینده و آب گرم آنها را بشویید. توجه داشته باشید نباید لباس‌های دیگر را با این لباس‌ها قاتی کنید. مواد شوینده دست نیز همین تاثیر را دارد.

با این حال روشهایی برای پاک کردن صمغ درخت وجود دارد که به راحتی باز کردن در کابینت است. بسیاری از محصولات شوینده متداول در خانه ها را میتوان برای پاک کردن صمغ درخت کاج استفاده کرد. برای مثال یکی از متداولترین مواد پاک کننده مورد استفاده در خانه ها الکل صنعتی است که صمغ را تمیز میکند. الکل به عنوان حلال عمل کرده و به راحتی صمغ را حل کرده و از لباس جدا مینماید.
پاک کردن صمغ درخت کاج از پوست و مو
یک روش بسیار خوب برای پاک کردن صمغ از پوست استفاده از شوینده های بر پایه الکل یا لاک پاک کن است. تنها کافیست این مواد را بر روی ناحیه صمغی بمالید و سپس با آب و صابون این ناحیه را شستشو دهید. استفاده از مایع ظرفشویی نیز موثر است.

نکته جالب دیگر این است که می‌توانید صمغ چسبیده بر روی لباس را به راحتی با مواد دفع ‌کننده حشرات پاک کنید. مقداری از مواد دفع‌ کننده حشرات از چوب را بر روی لباس اسپری کنید و سپس لباس را بشویید.
صمغ درخت کاج

پاک کردن صمغ درخت از ماشین
چند روش خانگی برای پاک کردن صمغ درخت از ماشین وجود دارد. لاک پاک کن و پولیش ناخن نیز می‌تواند صمغ درخت کاج را پاک کند. با این حال باید توجه داشته باشید ممکن است این مواد پاک ‌کننده رنگ ماشین را نیز از بین ببرند. یک تکه پنبه را به لاک پاک کن آغشته کنید و آن را با حرکات دایره ای به ناحیه صمغی بمالید. با محلول جوش شیرین و آب داغ ناحیه صمغی را تمیز کنید. برای درست کردن محلول جوش شیرین از نسبت سه (آب) به یک (جوش شیرین) استفاده کنید. سپس ماشین را طبق روال همیشگی بشویید.

 




بازدید : 288
نویسنده : وبلاگ نارگون

قَرَنفُل گیاهی است دوساله از جنس میخک‌ها (Dianthus)، راسته میخک‌سانان (Caryophyllales)، خانواده میخکیان (Caryophyllaceae)

قرنفل گل‌های کوچک، مخملی با پنج گلبرگ در نوع کم پَر و به رنگ‌های صورتی، سفید، قرمز، بنفش و مخلوط سفید و قرمز دارد که به تعداد زیاد در یک گل‌آذین چترمانند با هم مجتمع می‌شوند. عمر گل‌ها به چند هفته می‌رسد.

قرنفل گلی است خردبته با گلی معطر که در باغ‌ها برای زینت می‌کارند. قرنفل و میخک را گاه یکی می‌گیرند. گلهای سفید قرنفل در اثر تابش نور خورشید به رنگ صورتی و قرمز تبدیل می‌شود و به دلیل فاصله زمانی شکوفایی گلها، در یک بوته رنگهای مختلفی قابل مشاهده است.

اصل نام آن کَرَن‌پهول از زبان هندی و به معنای «گل گوش» است که صورت عربی‌شدهٔ آن به شکل قرنفل درآمده‌است. کرن در هندی به معنای گوش و پهول به معنای گل است. زنان اهل هند آن را در سوراخ گوشواره در گوش می‌کردند تا بسته نشود. واژه کرن‌پهول در هندی بعداً به معنای عام گوشواره نیز به‌کار رفت.

اوژنول که ماده اصلی قرنفل است آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندان‌پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می‌شود.
قرنفل کرم کش است و داروهای کرم کش دارای قرنفل می باشند .
قرنفل جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی را تقویت می‌کند.
مضرات قرنفل (عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف)

20 خواص دارویی قرنفل به طور خلاصه عبارتند از:
از خواص قرنفل ، تحریک دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا و متابولیسم است.
از قرنفل برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
استفاده از قرنفل برای کاهش دندان درد موثر است و همچنین به کاهش عفونت‌های دهانی کمک می‌کند؛ آغشته کردن محل پوسیدگی دندان به روغن میخک در تسکین درد دندان موثر است.
قرنفل تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند می‌توانند از دم کرده میخک استفاده کنند.
جویدن قرنفل به همراه یک تکه کوچک از نمک معمولی به تولید بیشتر آب دهان کمک کرده و در نتیجه تحریک پذیری در گلو را کاهش می‌دهد و برای درمان سرفه موثر است.
مصرف گیاه قرنفل می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری ‌کند.
برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس و یا روغن قرنفل را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.
یکی از خواص قرنفل کاهش استرس و آرام کردن تنش‌های روانی است. به این منظور مقداری آب را به همراه کمی برگ ریحان، برگ نعنا و میخک بجوشانید، سپس از این جوشانده برای تهیه چای سیاه استفاده کنید، این نوشیدنی را همراه با کمی عسل مصرف کنید. معجون گیاهی به دست آمده، تنش‌ها را تسکین می‌دهد.
رفع سر درد از دیگر خواص قرنفل است، همچنین این گیاه ضعف اعصاب را درمان و برای رفع تنگی نفس موثر است.
قرنفل اشتها آور است و بدن را تقویت می‌کند.
کسانی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید قرنفل بخورند.
قرنفل مقوی معده و جهاز هاضمه است، کبد و کلیه را تقویت می‌کند، سکسکه را برطرف می‌کند.
برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم، می‌توان چند قطره از محلول آبی قرنفل در چشم چکاند.
استفاده از قرنفل ، گرفتگی عضله را از بین می‌برد.
از خواص قرنفل قطع تب بوده همچنین برای گردش خون و قلب مفید است.
نوشیدن یک فنجان چای قرنفل بعد از غذا، گاز و درد معده را از بین می‌برد.
مصرف چای میخک قطره قطره ادرار کردن را درمان می‌کند.


با وجود گسترده بودن خواص میخک و توان فوق‌العاده این گیاه برای درمان انواع بیماری‌ها، زیاده‌روی در مصرف آن موجب بیهوشی می‌شود. همچنین همانطور که گفته شد، میخک بسیار گرم است و بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده‌ها شود. این گونه افراد باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و سپس بخورند.

خواص گیاه قرنفل

همچنین بخوانید:

روش کاشت و پرورش گل میخک

۱۰ خاصیت دارویی و درمانی میخک

خواص میخک برای لاغری

گیاه قرنفل : 20 خاصیت شگفت انگیز مصرف گیاه میخک برای سلامتی

مشاهده
در قدما از این گیاه برای خوش بو کردن بوی دهان نیز استفاده میشده است. یارم هر گاه در سخن می آید بویی عجبش از دهن می آید این بوی قرنفل است یا نکهت گل یا رایحه ای مشک ختن می آید. طبیعت میخک خیلی گرم و خشک است.

 




روغن خراطین حجم دهنده واژن
نوشته شده در یک شنبه 14 دی 1399
بازدید : 403
نویسنده : وبلاگ نارگون

طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت : راه هایی هم برای برجسته کردن باسن وجود دارد که تزریق ژل ( طبیعتا دارای عوارض بسیار ) رژیم های چاقی ( با چاق شدن تمام بدن چاق میشود ! ) تنها راه های طبیعی فواید خراطین برای واژن بدون عوارض برای برجستگی باسن ” ورزش ” ( نیاز به برنامه درست ورزشی تغذیه مناسب استمرار ، پشتکار ) استفاده از روغن خراطین اصل میباشد

روش استفاده صحیح از روغن خراطین باسن

در ابتدا باسن خود را تمیز کنید تا چرب نباشد

سپس را روی باسن خود بریزید و ماساژ دهید

به صورت دورانی ( دایره ای ) و عمودی ( از ” پایین ” به بالا ) ماساژ دهید

روغن خراطین باسن + روش صحیح استفاد باسن هم مثل دیگر اندام های بدن دیلدو در زیبایی ظاهر بسیار اهمیت دارد و داشتن لب ، گونه ، سینه و باسن اهمیت زیادی دارد

عوامل کوچک بودن باسن بانوان :

نشستن زیاد بر روی صندلی ( شغل های پشت میز نشینی )

لاغری های غیر اصولی

ژنتیک

کمی محکم ماساژ دهید تا باعث جذب الت مصنوعی بهتر شود

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

حتما به باسن خود ضربه بزنید تا باعث تحریک پوست جذب بهتر شود

نکات مهم در استفاده از روغن خراطین باسن

حتما برای ماساژ زمان مناسبی بزارید

برای بدنسازان + روش صحیح استفاده خراطین
داشتن بدنی ماهیچه ای بسیار جذاب و خاص هست و نیازمند ورزش کردن هست واژن مصنوعی هیچ راه جایگزینی هم ندارد اما میتوان پس از ایجاد ماهیچه آن را با روغن خراطین حجم و تقویت کرد

دقت داشته باشید که برای داشتن بدنی عالی و حرفه ای شما نیازمند برنامه غذایی صحیح تمرینات اصولی و زیر نظر مربی متخصص نیاز هست قرار بگیرید

اما به جای مصرف ” پودر و مکمل ” ، ” آمپول ” که درکنار برجسته کردن اندام ( البته موقت ) بهترین گزینه که عوارضی هم ندارد استفاده از روغن خراطین هست

در نظر داشته باشید پودر و مکمل ها صدمه بسیاری به دستگاه گوارش و کبد میزنند

روش صحیح استفاده از روغن خراطین بدنسازان

در هر ۲۴ ساعت بهتر است که حداکثر روزی ۲ بار (با فاصله ۱۲ ساعت ) و حداقل یک بار استفاده کنید

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

پس از زدن حتما از طرفین به سمت وسط ماساژ دهید ” کمی محکم ماساژ دهید ”

حتما هر دو باسن را مساوی ماساژ دهید

حتما از پایین به بالا ماساژ دهید

در ابتدا حسابی ورزش کنید مثل همیشه ( مثال : شکم ) و تمریناتی که عروسک جنسی مربی برای ” شکم ” به شما داده را درست و با تمام توان انجام دهید

سپس بدن خود را بشویید را روی شکم بزنید و با حوصله کامل ماساژ دهید تا جذب شود

سپس از کمپرس سرد استفاده کنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده برای لب توضیح داده شده)

این روغن برای خط اخم ، خط لبخند و گودی زیر چشم روش صحیح استفاده همانطور که میدانید زیبایی چهره بسیار مورد اهمیت هست و صورت دارای خراطین خطوط اصلا جذابیت ندارد و باعث زیاد نشون دادن صورت خستگی زیاد و کسی از نگاه کردن به اون چهره حس خوبی دریافت نمیکند

روغن خراطین صورت : خطوط چهره طبیعی هستند و با گذشت زمان و عواملی چون : قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید ، آلودگی ها ، رسیدگی نکردن به پوست ، خم کردن و یا خنده زیاد ( ایحاد خط لبخند و گود شدن اون قسمت به مرور زمان ) میشود ، ناراحت نشوید ، شما اولین نفری نیستید که تصمیم به استفاده از روغن خراطین را دارد !

از آنجایی که تمام خانم های ایرانی با موضوع آرایش و سلامت پوست آشنایی دارند به راحتی متوجه خطوط و گودی زیر چشم میشوند که به لطف خدا با استفاده از روغن خراطین میتوانید به صورت طبیعی این خطوط و گودی را رفع کنید

نکات مهم برای بدنسازان

حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

حتما بزارید ۲۴ ساعت روی پوست باقی بماند و نشویید

حداقل روزی دو بار و حداکثر روزی یک بار استفاده کنید

حتما یکبار بعد از تمرینات ورزشی خراطین را استفاده کنید

اگر برای مثل میخواهید برای شکم استفاده کنید حتما تمرینات مربوط به شکم را بهتر انجام دهید

استمرار و مداومت داشته باشید

دلایل اصلی گودی زیر چشم : تغذیه نامناسب ، مصرف کم روزانه  آب ، رژیم لاغری غیر اصولی ، ژنتیک ، وزن کم و . . .

خراطین برای خط اخم ، خط لبخند و گودی زیر چشم + روش صحیح استفاده
همانطور که میدانید زیبایی چهره بسیار مورد اهمیت هست صورت دارای خطوط اصلا جذابیت ندارد و باعث زیاد نشون دادن صورت خستگی زیاد و کسی از نگاه کردن به اون چهره حس خوبی دریافت نمیکند

روغن خراطین صورت : خطوط چهره طبیعی هستند و با گذشت زمان عواملی چون : قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید ، آلودگی ها ، رسیدگی نکردن به پوست ، خم کردن و یا خنده زیاد ( ایحاد خط لبخند و گود شدن اون قسمت به مرور زمان ) میشود ، ناراحت نشوید ، شما اولین نفری نیستید که تصمیم به استفاده از روغن خراطین را دارد !

اندام خانم ها در جذابیت ظاهری بسیار اهمیت دارد چرا که علاوه بر مورد اهمیت بودن جنس مخالف باعث خوش فرم شدن لباس هم میشود

عوامل کوچک بودن سینه بانوان :

لاغری های غیر اصولی

استفاده از ورزش های غیر اصولی

ژنتیک ( ترشح هورمون ها )

روغن خراطین سینه بسیار مورد استفاده مخاطبین هست چرا که استفاده چند دوره به راحتی ۲ الی ۳ سایز به صورت طبیعی اضافه میکنند بدون نیاز به هیچ گونه قرص ، تزریق ژل ، ورزش های سخت اضافه وزن های غیر اصولی و . . .

حتما ضربه بزنید تا باعث تحریک و جذب بهتر شود

در انتها حتما از کمپرس سرد استفاده کنید

نکات مهم در استفاده  برای سینه

کمپرس سرد را فراموش نکنید ( توضیح ” کمپرس سرد ” در روش استفاده دیلدو تحویل درب منزل برای لب توضیح داده شده)

از آنجایی که تمام خانم های ایرانی با موضوع آرایش و زیبایی و سلامت پوست آشنایی دارند به راحتی متوجه خطوط و گودی زیر چشم میشوند که به لطف خدا با استفاده از روغن خراطین میتوانید به صورت طبیعی این خطوط و گودی را رفع کنید

دلایل اصلی گودی زیر چشم : تغذیه نامناسب مصرف کم روزانه آب رژیم لاغری غیر اصولی ، ژنتیک ، وزن کم و . . .

روش استفاده صحیح استفاده از روغن خراطین سینه بانوان

در ابتدا اون قسمت را تمیز کنید میتوانید در بهترین حالت بعد از حمام استفاده کنید سپس کیر را روی محل مورد نظر بریزید و ماساژ دهید

روش ماساژ بسیار اهمیت دارد

حتما به صورت دورانی ( دایره ای ) ماساژ دهید

ماساژ را کمی محکم انجام دهید

حتما هر دو سینه ی خود را به یک اندازه ماساژ و روغن بزنید


:: برچسب‌ها: طب ابن سینا ,